امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
صفحه نخست | اخبار قشم | موازی کاری، بلای جان ورزش جزیره قشم

موازی کاری، بلای جان ورزش جزیره قشم

منتشر شده در ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹
موازی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ در حالی که بزرگترین مصائب اقتصادی در منطقه آزاد قشم به صورت مضاعف در حال تحمیل به مردم جزیره است و بجای گره گشایی از مشکلات کمر شکن اقتصادی، هر روز خبری از صدور احکام هیئت های ورزشی منطقه آزاد به گوش می رسد.

دخالت سیاست در ورزش یکی از حواشی است که حوزه ی ورزش را با آسیب جدی مواجه کرده و در این بین منطقه آزاد بجای حمایت از ورزش، قصد مدیریت آن را دارد.

طی بند سه توافق نامه وزارت ورزش و سازمان منطقه آزاد؛ وظایف، اختیارات و مسؤولیت های وزارت ورزش و جوانان در هیئت‌های ورزشی شهرستان به شرح ماده ۱۷ آیین‌نامه‌ هیئت‌های ورزشی به سازمان منطقه آزاد قشم تفویض شده و براساس تبصره ۲ ماده ۱۷ آیین‌نامه‌ هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها نیز به صراحت بیان شده که انتخاب رئیس هیات شهرستان با پیشنهاد رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان مربوطه و تصویب هیات رئیسه استان و صدور حکم توسط رئیس هیات استان انجام می گیرد.

جدا از اینکه بر اساس توافق نامه انجام شده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شان و جایگاه مدیریتی خود را تا سطح یک مدیر شهرستانی تنزل داده، فدراسیون های ورزشی نیز بی توجه به متن توافقنامه، افرادی که توسط مدیر عامل منطقه آزاد معرفی می شوند به عنوان مسئول هیئت منصوب و حکم این افراد را صادر می کنند که این موضوع نشان دهنده بی تفاوتی به نقش و نظارت هیئت های استانی است که مورد نظر وزیر ورزش بوده است.

در مدت باقی مانده دولت و پایان یافتن مدت تصدی وزیر ورزش و تفویض اختیار وی، این سئوال اذهان مردم را به خود مشغول کرده که چرا سازمان منطقه آزاد قشم به جای پرداختن به اهداف اصلی خود در حوزه اقتصادی که گریبانگیر معیشت مردم شده به حواشی ورزشی و شوآف های خبری روی آورده است؟

اکنون که سی سال از تأسیس منطقه آزاد قشم می گذرد این سازمان عملکرد قابل ارائه ای در حوزه زیر ساخت ورزشی ندارد و اگر در این مدت پروژه های دولتی در قشم انجام نمی گرفت مکانی برای انجام فعالیت ورزشی در سطح جزیره وجود نداشت، هر چند زیر ساخت های موجود نیز هنوز جوابگوی نیازهای ورزشی مردم قشم نیست و دولت باید به ساخت و ساز حوزه ورزش ادامه دهد.

در این مدت این سازمان نه تنها نتوانسته از ورزش قشم حمایت کند بلکه توان ایجاد یک باشگاه فرهنگی ورزشی برای خود را هم نداشته است و این در حالی است که مشکلات اقتصادی باعث شده تا بهترین تیم های ورزشی جزیره از ادامه حضور در لیگ های کشوری و استانی بازمانند.

آیا بهتر نبود سازمان منطقه آزاد به جای موازی کاری و دخالت در هیئت های ورزشی با احداث زیر ساخت های ورزشی و استفاده از توان صنایع و مجتمع های تجاری قشم به هیئت های ورزش قشم کمک کند؟؟؟

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3152

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *