امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲
صفحه نخست | اجتماعی | ممنوعیت استخدام اتباع بیگانه غیرمجاز/ متخلفان جریمه می شوند

ممنوعیت استخدام اتباع بیگانه غیرمجاز/ متخلفان جریمه می شوند

منتشر شده در ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸
اتباع افغان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ سلیمان رنجبری، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم افزود: این جریمه هم اکنون برابر با سه میلیون و ۵۹ هزار ریال در روز است.

وی ادامه داد: همچنین کارفرما مسوول تمامی هزینه‌های قرنطینه و درمان اتباع غیرمجازی است که دچار بیماری کرونا می‌شوند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بخش بزرگی از جامعه‌ی مبتلا به ویروس کرونا در جزیره را اتباع بیگانه غیرمجاز تشکیل می‌دهند که این مسئله باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

وی افزود: حضور این افراد در جزیره در فصل صیادی غیرمجاز است و کارفرمایان موظفند که نام تمامی کارگران خود را به این اداره گزارش دهند تا افراد به لحاظ داشتن مجوز و کارت سلامت تایید شوند.

رییس اداره شیلات شهرستان قشم نیز در این نشست گفت: این اداره حتی به اتباع بیگانه مجاز مجوز صید نمی‌دهد و تنها چند مورد مجوز لنج صیادی به منظور آموزش در اختیار این افراد قرار گرفته است.

محمد پرورش افزود: پروسه بعد از صید به این اداره مربوط نمی شود اما در هنگام صید در صورت مشاهده تخلف با کارفرمای مربوطه برخورد می شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *