امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
صفحه نخست | اجتماعی | معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد

معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد

منتشر شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۲۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ کیانوش جهانبخش در سی‌ودومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود گفت: همه می‌دانیم حتی قانون بد بهتر از بی‌قانونی است اما قانون بد حاصل نگاه کسانی است که مردم‌شان را دوست ندارند یا براساس داده‌های غلط و با مبنای غیرکارشناسی، قوانین را بدون گفت‌وگو با اهلش مصوب می‌کنند. آن‌ها یا از جنس مردم نیستند یا آنقدر فاصله گرفتند که مشکلات و مسائل مردم را با وضوح بسیار کمی می‌بینند. این تخصص و دلسوزی است که تعهد، کارآمدی و تحول را به دنبال دارد.

وی افزود: از مجلس انقلابی و جهادی انتظار داریم با رویکرد مردم‌محور با اقشار مختلف و پرهیز از طرح گفتمان تکراری و شعارزدگی به اصل و شأن خود که همانا قانون‌گذاری و نظارت است، بازگردد تا در رأس امور باقی بماند.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد تا عدالت اجتماعی و اعتماد عمومی به عنوان سرمایه نظام دوباره احیا گردد. از سوی دیگر باید اجازه داده شود شوراها در جایگاه پارلمان محلی به شأن خود در قانون اساسی دست یابد و به وظایف خود عمل کند. طرح مدیریت یکپارچه شهری و تصویب آن، مجلس را در تراز ملی و بین‌المللی نگه می‌دارد و کشور بهتر اداره خواهد شد. باور داریم که در این راه باید از درون تغییر آغاز شود و با یک عزم ملی و با مشارکت تمام مردم و کسانی که دل در گروی آبادانی این سرزمین و نظام دارند این مسیر را طی کنیم.

وی در جلسه شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب فصل گفت‌وگوی اقشار، اقوام و اندیشه‌ها حول محور وحدت سازندگی آغاز شده است، افزود: در این راستا انتظار می‌رود که نسل اول انقلاب وظیفه معلمی و بزرگتری داشته باشند و به جوانان و نخبگان میدان دهند و امور اداره کشور را به آنان بسپارند. باید بپذیریم هیچ مشکلی حل نخواهد شد مگر با عزم و اراده ملی. همچنین باید بپذیریم که صدای مردم معترض صدای دلسوزی و خیرخواهی است. مردم به وضعیت معیشت خود اعتراض دارند. لذا باید صدایشان را شنید و مشکلات‌شان را حل کنیم. باید بپذیریم برای آبادانی و پیشرفت از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی سرزمین‌مان بهره بگیریم.

جهانبخش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در کشور خطاب به رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان وضعیت به نسبت مطلوبی داشت اما اظهار نظر با عجله و غیرکارشناسی در اعلام وضعیت عادی و سفید شرایطی را بوجود آورد که امروز در بحرانی‌ترین شرایط و در وضعیت حاد و قرمز قرار داریم. بد نبود از دو صندلی آن طرف‌تر در ستاد کرونا در مورد وضعیت سفید سوال و بعد از آن اظهار نظر می‌کردید.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان و کشته شدگان بسیار نگران‌کننده است چرا که کشته شدگان حاصل بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی هستند. هرمزگان در شرایط عادی هم امکانات بهداشتی و درمانی جوابگوی نیاز مردم نداشت چه رسد به این روزهای سخت. دست تک تک کادر بهداشتی و درمانی را می‌بوسم و درود می‌فرستم به روح بلند شهیده آرزو باهو و سایر شهدای مدافع سلامت که اگر ایثار آنان نبود معلوم نبود در چه وضعیتی قرار می‌گرفتیم.

وی تأکید کرد: تا کی باید شاهد کشته شدن و از بین رفتن مردمی باشیم که برای لقمه ای نان جان خود را کف دست قرار داده و به آغوش خطر و مرگ می‌روند. شورای عالی استان‌ها در راستای تکالیف قانونی خود و به استناد اصل ۱۰۱ قانون اساسی آمادگی خود را برای گفت‌وگو با دستگاه‌های ذیربط و ارائه طرح معیشتی مناطق مرزی کشور با بازتعریفی از قاچاق و شغل شرافتمندانه و قانونی اعلام می‌کند. بی‌تردید قاچاقچی همان نکبت‌زاده‌ها و رانت‌خواران زالو صفت هستند نه سوخت‌بر، کوله‌بر و پیله‌ور و ملوان. هرمزگان تقریبا در تمام حوزه‌های توسعه‌ای و صنعتی نقش دارد اما مردم همچنان سهمی از این حوزه ندارند. از مردم شرم داریم که در جایگاه نمایندگی نتوانسته‌ایم خواسته‌های حداقلی‌شان را برآورده کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه تقریبا در تمام مناطق آزاد کشور مجوز تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در شعاع ۱۲۰ کیلومتری و در سطح استان‌ها صادر شده، افزود: باز هم تنها هرمزگان است که با وجود مناطق آزاد قشم و کیش با نگاهی تبعیض آمیز همچنان از این حق قانونی و حداقلی خود بی‌بهره است اما این بار مردم به میدان آمده‌اند و درخواست جدی خود را با یک مطالبه‌گری مدنی، منطقی و عقلانی با بیش از ۱۵۰ هزار امضاء تا این لحظه مطرح نموده‌اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *