امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | معاون هواشناسی هرمزگان: بارش ۶۷ میلی‌متری در قشم دریایی ثبت شد

معاون هواشناسی هرمزگان: بارش ۶۷ میلی‌متری در قشم دریایی ثبت شد

منتشر شده در ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
بارش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، کیانوش عارفی روز یکشنبه در خصوص میزان بارندگی در هرمزگان افزود: براساس داده‌های ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک هرمزگان مجموع بارش در بازه زمانی یاد شده در قشم فرودگاهی ۶۴، لاوان ۶۱ و پنج دهم، ابوموسی ۵۵ و پنج دهم، بندرلنگه ۵۱ و هشت دهم، بستک ۵۰ و سه دهم، سردشت بشاگرد ۴۸ و ۹ دهم، سیری۴۸ و هفت دهم، میناب ۴۷ و هشت دهم، رودان ۴۴ و یک دهم، پارسیان (گاوبندی) ۴۱، جاسک ۳۵، سیریک ۲۶ و ۲ دهم، کیش ۲۵ و پنج دهم، بندر خمیر ۱۸، بندرعباس ۱۸، حاجی آباد ۹ و ۹ دهم میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی امروز در غالب نقاط کشور و هرمزگان فعال پیش بینی می شود که سبب بارش قابل ملاحظه ی باران، رعد و برق، گاهی همراه با بارش تگرگ در سراسر این استان می شود و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دریا هم در این مدت با افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای مواج خواهد شد که توصیه می شود شناورها از تردد دریایی خودداری کرده و از ترددهای غیر ضرور جاده‌ای و شهری، صعود به ارتفاع‌ها و دریا روی به جد خودداری و تمهیدات لازم بکارگرفته شود. 

بنا به گفته معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، روز دوشنبه۱۳ دی در ساعت‌های صبح ابتدا از میزان بارش ها در غرب این استان و جزایر خلیج فارس کاسته و قطع خواهد شد و تا ظهر دوشنبه، بارش در مناطق مرکزی و شمالی هرمزگان هم به اتمام خواهد رسید.

عارفی افزود: بارش باران در مناطق شرقی و نیمه شرقی هرمزگان تا ظهر سه شنبه، ۱۴ دی، تداوم می‌یابد و این موج بارشی سه شنبه شب از استان خارج خواهد شد.

وی ابراز کرد: به لحاظ دمایی طی امروز کاهش دمای بیشینه و طی فردا دوشنبه، کاهش دمای کمینه ( ۲ تا چهار درجه سلسیوس) در نیمه غربی هرمزگان پیش بینی می شود و بامداد سه شنبه در سراسر نقاط این استان کاهش دمای کمینه ( سه تا ۶ درجه سلسیوس) را بایستی انتظار داشت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9837

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *