امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
صفحه نخست | اجتماعی | معاون سیاسی، امنیتی استانداری: مناطق ایمن و سالم برای شنا در مناطق ساحلی هرمزگان تعیین شود

معاون سیاسی، امنیتی استانداری: مناطق ایمن و سالم برای شنا در مناطق ساحلی هرمزگان تعیین شود

منتشر شده در ۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
معاون

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی رئوفی،معاون استاندار هرمزگان، دوشنبه شب در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد ساماندهی سواحل استان با حضور فرمانداران افزود: با توجه به حضور گسترده مردم در مناطق ساحلی استان بویژه سواحل بندرعباس، قشم و کیش در فصل های مختلف سال بویژه ماه‌های خنک و تعطیلات عید، نصب تابلو های هشدار دهنده در مناطق ساحلی این نقاط و سایر مناطق ساحلی استان پیگیری شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از غرق شدگی در سواحل هرمزگان بیان کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از هرگونه غرق شدگی در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی هرمزگان پیشگیری شود.

توسعه مراکز امداد و نجات در مناطق ساحلی گردشگر پذیر هرمزگان در دستور کار قرار گیرد

معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارتقای آموزش ها در خصوص چگونگی استفاده از سواحل و رودخانه هم نقش بسزایی در کاهش آمار غرق شدگان در مناطق ساحلی و رودخانه های فصلی خواهد داشت.

رئوفی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی توسط دستگاه های اجرایی ذیربط برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه در خصوص بهره گیری صحیح از نعمت سواحل  و رودخانه ها بهره گرفته شود تا شاهد بروز حوادث ناگوار همچون غرق شدگی در سواحل و رودخانه های استان نباشیم.

وی عنوان کرد: توسعه مراکز امداد و نجات در مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان هرمزگان در دستورکار قرار گیرد و فرمانداران شهرستان های ساحلی تحقق این مهم را دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین تاکید کرد: آموزش کمک های اولیه احیا افراد غرق شده به مردم، برای نجات افراد غرق شده نیز نقش مهم در کاهش مرگ های احتمالی ناشی از غرق شدگی در مناطق ساحلی خواهد داشت.

رئوفی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی در مناطق ساحلی هرمزگان موضوع مهم دیگری است که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

وی خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با برخورداری بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر از ظرفیت بزرگی در حوزه سواحل برخوردار است و  وجود نوار ساحلی گسترده در این استان زمینه ساز رونق فعالیت‌های تجاری، تفریحی و گردشگری شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *