امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | مشارکت ۵۵ درصدی اهداکنندگان مستمر در اهدای خون

مشارکت ۵۵ درصدی اهداکنندگان مستمر در اهدای خون

منتشر شده در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۵
اهدای خون

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از خبرنگاران جوان، صداقت گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، میزان رشد اهدای خون در سطح کشور حدود ۸ درصد و مشارکت اهداکنندگان مستمر نیز حدود ۵۵ درصد است. بیشترین میزان رشد اهدای خون مربوط به استان لرستان با ۱۷ درصد و یزد و ایلام، هرکدام با ۱۴ درصد است.

تمام گروه‌های خونی در کشور و تهران نیاز هستند. گروه‌های خونی O منفی و O مثبت مصرف بالایی دارند. نیاز به خون همیشگی و دائمی است. با فصل سرما شاهد کاهش مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون هستیم؛ در صورتی که عمل‌های جراحی به قوت خود باقی هستند و مصرف کنندگان فرآورده‌های خونی دائمی خواهند بود.

به گفته صداقت مردم باید در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان با توجه به بالا بودن آمار بیماران تالاسمی در این مناطق مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند. به طور کلی ذخایر خون در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

او گفت: با توجه به اوج گیری شیوع امیکرون و نزدیک شدن به پایان سال، احتمال کاهش مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون وجود دارد که از مردم تقاضا داریم با توجه به این که نیاز بیماران به خون دائمی است؛ لذا برنامه ریزی برای اهدای خون داشته باشند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *