امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۳
صفحه نخست | اجتماعی | مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: استان هرمزگان حدود سه هزار چاه غیرمجاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: استان هرمزگان حدود سه هزار چاه غیرمجاز دارد

منتشر شده در ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸
چاه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از مهر، جمشید عیدانی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای مدیریت منابع آب زیرزمینی مقابله با حفر چاه های غیر مجاز و مسدود کردن آن‌ها است.

وی با ذکر این نکته که روند اعمال قانون در این موارد با چالش‌هایی روبرو است، عنوان کرد: مردم باید بدانند که حفر چاه‌های غیر مجاز در یک دشت یعنی استفاده از ظرفیت آبی دیگر چاه‌های مجاز.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که بر میزان برداشت آب چاه‌های غیر مجاز نمی‌توان نظارت کرد، ابراز داشت: با افزایش تعداد چاه‌های غیر مجاز در یک دشت، پس از مدتی سطح آب تمام چاه‌های موجود در دشت افت خواهد کرد و هزینه‌ها و خسارات زیادی به بهره‌برداران وارد می‌کند.

عیدانی با ذکر این نکته که در استان هرمزگان حدود سه هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، بیان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه حفر چاه غیرمجاز از طریق شماره ۱۸۱۱ گزارش‌های لازم را برای برخورد با افراد متخلف ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید آگاه باشند که با حفر چاه غیر مجاز به حق و حقوق بهره‌بردارانی که مجوز بداشت دارند تعرض می‌کنند و مشکلات جبران ناپذیر زیادی را برای منطقه ایجاد خواهند کرد. شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با همکاری مردم در راستای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و مسدود کردن آن‌ها به صورت قاطع اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7482

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات