امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | متقاضیان بیمه بیکاری در کیش ۵۵ درصد کاهش یافتند

متقاضیان بیمه بیکاری در کیش ۵۵ درصد کاهش یافتند

منتشر شده در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۳
بیمه بیکاری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، محمدعلی جلایر روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: سال گذشته در نتیجه رونق اقتصادی در جزیره کیش میزان اشتغال بکار کارگران در جزیره روند بهبود به خود گرفته به گونه ای که متقاضیان بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب از ۵۵ و ۱۳ درصد کاهش برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۶۳۱ نفر در این جزیره متقاضی بهره مندی از خدمات بیمه بیکاری بودند این درحالی است که سال ۱۳۹۹ تعداد این متقاضان یک هزار و ۳۸۴ نفر و در سال ۱۳۹۸ نیز تعداد خواهان این خدمت ۷۱۳ نفر بود.

جلایر با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ پس از بررسی درخواست متقاضیان توسط این اداره، مقرری بیمه بیکاری به ۵۶۱ نفر برقرار شده است.

وی افزود: قانونگذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می‌شوند قائل شده تا از بیمه بیکاری استفاده کنند که در این راستا امسال مقرری حدود ۱۰۰ مورد از دریافت کنندگان بیمه بیکاری که از سال های گذشته مقرری آنها برقرار شده بود در حرفه های مختلف مجددا مشغول بکار شده اند قطع شده است.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13596

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *