امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴
صفحه نخست | اجتماعی | قشمی‌ها ی بالای ۷۵ سال علیه کرونا واکسینه می‌شوند

قشمی‌ها ی بالای ۷۵ سال علیه کرونا واکسینه می‌شوند

منتشر شده در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۰
قشمی‌ها

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان قشم افزود: مراجعه به موقع قشمی‌ها به مراکز و دریافت واکسن کرونا به ریشه‌کنی و حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه کمک می‌کند و لازم است طبق زمانبندی اعلامی، افراد در مراکز درمانی حاضر شوند.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین روش‌های کنترل این بیماری دریافت واکسن به موقع و واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد مردم است و این امر مسوولیت اجتماعی افراد را در دریافت به موقع نشان می‌دهد.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش مدیر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر چند مورد کک و کنه گزیدگی در برخی روستاهای شهرستان گفت: انتقال این حشرات به انسان به عنوان بیماری مشترک انسان و دام بررسی شد و دستورات لازم در ایمن مورد صادر شده است.

نصری اظهار کرد: ورود دام قاچاق به دلیل نبود نظارت بهداشتی و سلامتی باعث شیوع بیماری‌های متعدد مشترک می‌شود که تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است در سال‌های گذشته موجب وقوع دو مورد فوتی در شهرستان شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این قبیل مشکلات، نیروی دریابانی به شدت از ورود دام غیرمجاز به جزیره جلوگیری کرده و جهاد کشاورزی، دامپزشکی و دیگر مراجع مسوول، بر روند تامین و توزیع گوشت نظارت کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *