امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | قاری اهل سنت هرمزگانی، موفق به کسب مقام سوم رشته ترتیل شد

قاری اهل سنت هرمزگانی، موفق به کسب مقام سوم رشته ترتیل شد

منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴
قاری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف، شب گذشته، ۲۱ آذرماه برگزار و برگزیدگان این مسابقات در بخش‌های مختلف، معرفی شدند و عبدالرحمن نیک‌خواه تنها قاری هرمزگانی در این مسابقات بود که توانست حائز رتبه کشوری شود.

این قاری اهل سنت در گفت‌وگویی، اظهار کرد: امسال پنجمین سالی بود که در مسابقات کشوری اوقاف شرکت کردم و بالاخره بعد از ۴ سال توانستم حائز رتبه کشوری شوم. البته در مسابقات دیگر کشوری رتبه داشته‌ام اما مسابقات اوقاف معتبرترین مسابقات قرآن کشور است، سطح آن بسیار بالا بوده، امتیازهای شرکت‌کنندگان بسیار نزدیک به هم و کسب رتبه در آن بسیار سخت است. خدا را شاکرم که در این مسابقات نیز توانستم حائز رتبه شده و افتخاری برای استان هرمزگان کسب کنم.

نیک‌خواه تصریح کرد: رقبای من در سال‌های گذشته، رتبه‌های کشوری داشتند و من توانستم از برخی از آن‌ها پیشی بگیرم. با اینکه اجرای امسال به‌صورت ضبطی به سازمان اوقاف ارسال شده بود اما از آنجا که داوری مسابقات به‌صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شد، همچنان استرس بسیاری داشتم.

وی ادامه داد: مسابقات امسال، شکوه سال‌های گذشته را نداشت اما همین‌که داوری به‌صورت زنده انجام می‌شد، جذابیت‌هایی ایجاد کرده بود. از خوبی‌های شکل برگزاری مسابقات امسال این بود که استرسی که در هنگام تلاوت در صحن مسابقات در برابر داوران و تماشاگران داشتم کم شده و با خیال راحت‌تر و با دقت بیشتری توانستم در استودیوی صدا و سیما اجرا کنم. توقع داشتم امتیاز پایین‌تری کسب کنم اما خدا را شاکرم که داوران امتیازات خوبی به اجرای من دادند، البته در بخش وقف و ابتدا اعتراض داشتم اما مورد قبول واقع نشد.

نفر سوم مسابقات قرآن اوقاف در رشته ترتیل با اشاره به اینکه برنامه‌ام برای سال‌های آینده شرکت در رشته حفظ قرآن است، اظهار کرد: آرزوی خودم و پدرم همیشه این بوده که روزی در مسابقات حفظ قرآن مقام کسب کنم، اکنون ۷ جزء از قرآن کریم را حفظ هستم و نیت کرده‌ام با همت و تلاش ۱۰ یا ۲۰ جزء دیگر آماده کنم تا در سال‌های آینده شانس خود را در رشته حفظ، امتحان کنم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *