امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
صفحه نخست | اجتماعی | فعالیت اسکله‌های گردشگری جزیره قشم به دلیل محدودیت‌های کرونا ممنوع شد

فعالیت اسکله‌های گردشگری جزیره قشم به دلیل محدودیت‌های کرونا ممنوع شد

منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵
جزیره

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،علی رضا محمدی کرجی‌ران روز سه‌شنبه با اشاره به ضرورت جلوگیری از سفرهای غیرضروری در بنادر این استان وحسب دستور استاندار هرمزگان مبنی بر تعطیلی سه روزه ادارات این استان به رسانه ها اعلام کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه بنادر و دریانوردی، ورود گردشگر به داخل جزیره ممنوع است.

وی مدت زمان تعطیلی در اسکله‌ها را بنا بر وضعیت شیوع ویروس کرونا و افزایش بیماران در استان هرمزگان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام و ادامه داد: از سر گیری فعالیت در بنادر مسافری و گردشگری استان منوط به اعلام ستاد ملی کرونا و استانداری هرمزگان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حفظ سلامت شهروندان و گردشگران را اولویت جدی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دانست و اضافه کرد:محدودیت‌های رفت‌وآمد در اسکله‌های این شهرستان اعمال می‌شود و ورود خودروهای غیربومی و مسافر به داخل جزیره و همچنین خروج خودروی بومی و شهروندان قشم ممنوع است.

محمدی‌کرجی‌ران، با بیان اینکه در بنادر شهید حقانی و شهیدذاکری ارائه خدمات با محدودیت و صرفا برای امور ضروری و اضطراری ( درمانی ،پزشکی و…) برای ساکنان این منطقه است، افزود: در بنادر مذکور خدمات با محدودیت و درموارد یاد شده انجام خواهد گرفت و هیچ گونه خدماتی به گردشگران و شهروندان انجام نخواهد شد.

وی اجرای دستورات بهداشتی و مراقبتی را مورد تاکید قرار داد و از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در بنادر گردشگری و مسافری قشم به کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت شناورها، عدم ارایه بدون ماسک ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی،انجام ضدعفونی کامل شناور قبل از مسافرگیری و تغییر بلیط مسافر از کاغذی به الکترونیک اشاره کرد.

شهرستان قشم ۱۰ اسکله گردشگری دارد. شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران، درگهان و دهخدا از جمله اسکله‌های گردشگری در این شهرستان هستند.
لافت،پهل و شهید ذاکری نیز به عنوان اسکله‌های مسافری قشم محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *