امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | فرماندار میناب: شرایط سیلاب به نسبت شب گذشته بهتر شده است

فرماندار میناب: شرایط سیلاب به نسبت شب گذشته بهتر شده است

منتشر شده در ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۶
سیلاب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مجید سلحشور روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: تخلیه سد استقلال میناب از سیلاب همچنان ادامه دارد و یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب بر ثانیه حجم سیلاب ورودی به این سد است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر و روستاها وجود دارد که به نسبت شرایطی که سامانه بارشی قبلی ایجاد کرد بهتر است و با فروکش کردن آب نیروهای جهادی، سپاه پاسداران، بسیج و هلال احمر نسبت به تخلیه آب از منازل مردم اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: سپاه ناحیه میناب و نیروی انتظامی به خوبی پای کار بوده و کمک‌های موثری داشته‌اند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

معاون استاندار هرمزگان با تشکر از همکاری مردم گفت: کمپ های اِسکان اضطراری تا هر زمان نیاز باشد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و عجله‌ای برای برچیدن آن‌ها نداریم.

شرایط خطر در روستاهای پایین دست سد استقلال میناب بهتر شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: خطر اکنون نسبت به شب گذشته برای روستاهای پایین دست سد استقلال میناب کاهش یافته است.

مختار سلحشور افزود: امید می‌رود شرایط به سمت پایدار و بهتر شدن در منطقه میناب پیش برود، همچنین وضعیت منطقه حسنلنگی پایین هم به نسبت بهتر شده و خطری که خانه‌های مردم آنجا را تهدید می‌کرد بسیار کاهش یافته است و امکان اِسکان اضطراری هم در این روستا فراهم است.

وی اضافه کرد: شرایط در این روستا لحظه به لحظه رصد می‌شود تا در صورت نیاز نسبت به اِسکان اضطراری اقدام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: امدادرسانی به مردم همچنان ادامه دارد و مردم هم به نیروهای این جمعیت مراجعه دارند.

براساس اطلاعات منتشره هواشناسی هرمزگان میزان بارش از ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در رودان ۱۹۰ میلی‌متر، میناب ۱۳۱ میلی‌متر، بستک ۱۲۴ و یک دهم میلی‌متر، حاجی آباد ۱۲۳ و پنج دهم میلی‌متر، پارسیان ۱۰۹ میلی‌متر، بندرعباس ۱۰۸ میلی‌متر، سیریک ۷۳ میلی‌متر، لاوان ۴۸میلی متر، بشاگرد ۴۵ میلی‌متر، قشم دریایی ۳۷ و پنج دهم میلی‌متر بوده است.

ساکنان شهرستان خمیر هم شاهد ۳۳ و سه دهم میلی‌متر، بندرلنگه ۳۱ و ۹ دهم میلی‌متر، قشم فرودگاهی ۲۳ و هشت دهم میلی‌متر، کیش ۲۱ و هشت دهم میلی‌متر، سیری چهار و یک دهم میلی‌متر، بوموسی سه و ۹ دهم میلی‌متر و جاسک ۲ و نیم میلی‌متر بوده اند.

روستاهای تمبک بالا و پایین ومازغ بالا و پایین در شهرستان میناب هم تخلیه شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته بود راه دسترسی ۱۰۵ روستا در بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است و برخی از روستاها با مشکل قطعی آب و برق هم روبه‌رو شده اند.

شهرستان میناب پر جمعیت ترین شهرستان استان هرمزگان بعد از بندرعباس است این شهرستان با پنج هزار و ۳۹۳ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که از شمال به رودان، از جنوب به بشاگرد و سیریک، از شرق به استان کرمان، از غرب به بندرعباس و دریای عمان محدود شده است.

براساس پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی”استان هرمزگان تا ساعات ظهر روز جاری، فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان ادامه دارد و با توجه به حرکت کند این سامانه علاوه بر مناطق شرقی، در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه ی بارشی با شدت کمتر پیش بینی می شود.

تاثیر فعالیت این سامانه به تدریج در ساعت‌های بعدازظهر در هرمزگان کاسته خواهد شد و همچنان توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، مردم از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری کنند.

دریا، به ویژه، خلیج فارس، از ظهر با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد و در روز پنجشنبه نیز با تداوم وزش بادهای شدید شمال غربی در کلیه مناطق، دریا مواج خواهد شد.

اهالی غالب نقاط استان، به ویژه مناطق شمالی به لحاظ دمایی، به تدریج از امشب تا اوایل هفته ی آینده کاهش محسوس دمای کمینه را انتظار داشته باشند، بنابراین توصیه می شود با توجه به افت دما، اقدام های لازم برای محافظت از محصول های کشاورزی انجام شود.

از بعدازظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه (یکم بهمن ماه) وزش باد شمال غربی در کلیه ی مناطق دریایی به شکل قابل ملاحظه ای تشدید خواهد شد، که سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد و علاوه بر ناایمن شدن تردد های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و بندری نیز وجود خواهد داشت.

بنابراین، توصیه ی اکید می شود با توجه این شرایط پیش رو، تمهیدهای ویژه در همه بنادر و اسکله های هرمزگان انجام شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10640

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *