امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
صفحه نخست | اخبار قشم | فرماندار قشم: گسترش مهارت‌های دریا محور اشتغال پایدار به همراه دارد

فرماندار قشم: گسترش مهارت‌های دریا محور اشتغال پایدار به همراه دارد

منتشر شده در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
فرماندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم روز سه‌شنبه در بازدید از یک موسسه آموزشی دریا نوردی در قشم افزود: ظرفیت آموزشی مناسبی برای برنامه‌ریزی و ارایه آموزش‌های منطبق با منابع و ظرفیت محلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آموزش دریانوردی و تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه افسری ناوگان کشتی‌های اقیانوس پیما باعث افزایش فرصت‌های شغلی برای بومیان می‌شود.

فرماندار قشم با اشاره به آموزش ۴۷۰ نفر  در این حوزه، تصریح کرد: فارغ التحصیلان این موسسه پس از گرفتن مدرک بین المللی از سازمان بنادر و دریانوردی وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: نخستین دوره آموزش افسران کشتی‌های اقیانوس پیما با پذیرش ۲۷ داوطلب گزینش شده از میان ۲۰۰ داوطلب متقاضی، از ۱۷ خرداد ماه امسال آغاز شده است.

نصری ادامه داد: این دوره آموزشی ویژه کارکنان کشتی‌های با ظرفیت ناخالص  ۵۰۰ تُن و بالاتر و برای سفرهای نامحدود برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دوره مذکور در ۲ بخش آموزش نظری و عملی در قالب پنج ترم دانشگاهی و ۱۲ ماه آموزش عملی کارورزی بر روی کشتی برگزار می‌شود.

فرماندار قشم با اشاره به حضور چهار زن در دوره‌های افسری عرشه، ادامه داد: شرکت بانوان قشمی در این دوره‌ها، طلیعه مسیر دیگری برای فعالیت آنان را رقم خواهد زد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6007

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *