امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
صفحه نخست | اجتماعی | فرماندار بندرعباس: احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن در منطقه زلزله‌زده فین لازم است

فرماندار بندرعباس: احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن در منطقه زلزله‌زده فین لازم است

منتشر شده در ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۷
زلزله
به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از میزان، عزیزالله کناری در گفت‌وگویش، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله زده شهرستان بندرعباس گفت: ۳ روز بعد از وقوع زلزله عملیات آوار‌برداری اولیه از روستای گیشان غربی(روستایی از توابع بخش فین) آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه یک روز بعد از آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده، کار بتن ریزی واحد‌های مسکونی آغاز شد، افزود: روز جمعه شناژ اولین واحد مسکونی ریخته شد. در ۵ روستا نیز عملیات آوار برداری و آماده سازی فنداسیون با هم در حال انجام است.
فرماندار بندرعباس با بیان اینکه با توجه به وقوع پس لرزه‌های متوالی، کار تامین چادر در مناطق زلزله زده به‌طور مدام در حال انجام است، تاکید کرد: این پس لرزه‌ها، میزان خسارات خانه‌هایی که ترک خورده بودند را بیشتر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برآورد اولیه خسارات نشان می‌دهد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب کامل شدند، گفت: روند برآورد خسارات با توجه به ادامه پس لرزه‌ها تداوم دارد.
کناری با بیان اینکه واحد‌های مسکونی در بافت قدیمی شهر اکثرا نیاز به احداث کامل دارند، گفت: در برآورد فعلی، نیاز به احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تعمیر ۷۰۰ ساختمان خسارت دیده از زلزله وجود دارد.
اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *