امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | غارخرسین پدیده ای بکر در استان هرمزگان

غارخرسین پدیده ای بکر در استان هرمزگان

منتشر شده در ۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۷
خرسین

به گزارش پایگاه خبری قشم، غار خرسین به دلیل بکر بودنش هنوز توانسته حالت اولیش را حفظ کند و مورد هجوم بازدید کنندگان قرار نگرفته است و از همین رو بسیار مورد گردشگران حرفه ای که اغلب غارنورد هستند قرار گرفته است. این غار در بخش سیاهو در شمال شرقی هرمزگان و در فاصله ی ۸۰ کیلومتری مرکز این استان نیز قرار دارد. حتما هنگام ورود به این غار توجه و دقت کافی را داشته باشید چرا که اغلب سنگ های آن ناپایدار و نمکی هستند و ممکن است که حادثه آفرین باشند.

ارتفاع دهانه غار  خرسین سه متر، عرض دهانه چهار متر و طول غار ۱۷۸ متر است. پس از طی چند متر وارد تالاری می‌شوید که در واقع بزرگ‌ترین و تنها تالار این غار است. پس از حدود ۱۰ متر پیشروی در تالار به یک حفره یا به اصطلاح گربه‌رو، واقع در سمت چپ تالار می‌رسید که شما را وارد راهروی اصلی غار می‌کند. این راهرو بدون داشتن راه‌های فرعی و گمراه کننده تا طول ۱۷۰ متری داخل غار پیش می‌رود. هنگام ورود به راهرو به سادگی متوجه شیب غار می‌شوید و این شیب به‌ طرف بالا تا رسیدن به انتهای غار ادامه می‌یابد.

در طول مسیری که در این غار طی می کنید به چندین راهروی کوتاه و تنگ برخورد می کنید به طوری که در طول مسیر ارتفاع راهروهای این غار به ۳ متر می رسد و عرض آن در عریض ترین بخش های غار به ۱۰ متر هم نیز می رسد.

همینطور که در طول مسیر حرکت می کنید قندیل های نمکی زیادی را می بینید که هر کدام سبب زیباتر و بکرتر شدن این غار نمکی شده اند. لازم به ذکر است جریان آب شوری در غار وجود دارد که با توجه به شیب غار در فصل زمستان و بارش‌های شدید دارای سرعت نسبتا زیادی به سمت خارج غار است. پس از یک ساعت غار نوردی به انتهای غار می‌رسید.

بهترین فصل برای بازدید از غار اوایل بهار و تابستان است که میزان بارندگی کم است. به علت ریزشی و ناپایدار بودن دیواره‌های غار و به‌طور کلی محیط این کوه، بازدید از غار در فصل‌هایی که با بارش شدید همراه می‌شود به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4850

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *