امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۹
صفحه نخست | اجتماعی | عزت و سروری ملت ها بدون عنصر شهادت امکان پذیرنیست

عزت و سروری ملت ها بدون عنصر شهادت امکان پذیرنیست

منتشر شده در ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۶
عزت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، همایون امیرزاده روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در یادواره شهدای محله سنگی رودان با تاکید بر پیشران بودن  عنصر ایثار و از خودگذشتی در سعادت ملت ها افزود: عزت و سروری ملت ها بدون بهره‌گیری از عنصر شهادت سخت و یا غیرممکن خواهد بود و  تعداد شهیدان نسبت به جمعیت کشور در دفاع مقدس نشان می دهد جمعیت های اندک ولی باورمند، از خودگذشته  و شهادت طلب می توانند نجات بخش فرهنگ و تمدن و نسل های یک کشور باشند.

وی تاکید کرد: رفق و مدارا و خدمت بی منت به همه مردم و تامین امنیت و آسایش آن ها فارغ از نوع سلیقه و حتی عقیده شان توسط  کسانی که صحنه دفاع مقدس را با حضورشان عطرآگین می کردند، باید سرلوحه مسوولان اجرایی کشور در شیوه حکمرانی و خدمت کردن به آحاد جامعه باشد.

این رزمنده هرمزگانی با اشاره به گزارشی از روز شمار جنگ مرکز مطالعات سپاه اظهارداشت: در سال ۱۳۶۵با اقدام های مؤثر ستاد تبلیغات جنگ و شرایط و روحیه بالای اجتماعی؛ حدود ۲۱۰ هزار نفر برای انجام عملیات کربلای ۵  که بنا بود سرنوشت ساز باشد، حضور پیداکردند که ۱۲۰ هزار نفر آن ها بسیجی داوطلب و مابقی پاسدار و سرباز وظیفه بودند اما نکته تلخ این است در همین سال جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر ایرانی که بیشتر سربازان فراری از جنگ بودند، در مرز یونان و ترکیه سرگردان بودند.

امیرزاده تصریح کرد: با وجود همه این تلخی ها نه خانواده های رزمندگان و ایثارگران و نه خود آن ها برای حضور در جبهه و نثار جانشان بر سر کسی حتی همان فراری های از جنگ منت نگذاشتند و گذشتن از سرمایه وجودی خود برای حفظ، دین، ناموس و تمامیت ارضی ایران را وظیفه دینی و ملی تلقی کردند.

وی یادآورشد: این خانواده‌ های شرافتمند ایرانی با راهی کردن چند نفر از اعضای خانواده خود به جبهه، نقص سربازان فراری از جنگ را برطرف کرده و به همین دلیل است که می بینیم گاهی چهار، پنج و در محله گمنام سنگی رودان آمار اعجاب انگیز  حضور همزمان هشت نفر از اعضای خانواده شجاع و مظلوم «داوری ها» تابلویی از ایثار و از خودگذشتگی بی مثال ملت مجاهد ایران را در برابر دید جهانیان ترسیم می کند.

 رییس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ با غلط خواندن مفهوم واقعی «آقازادگی »تصریح کرد: آقا زاده اصیل در واقع همین جوانان برومند پرورش یافته در خانواده های نجبایی هستند که اینگونه پای عزت و سروری ملت خود ایستادگی کردند و با نثار عزیزان دلبندشان اجازه ندادند بزرگی ملت ایران لگدمال دشمن شود و نه کسانی که با بزرگ شدن در پرقو و استفاده مشمئز کننده از رانت های آنچنانی به بیت المال و سرمایه های مردم دست درازی کردند.

 در این مراسم که به همت پایگاه مقاومت بسیج  محله و موسسه قرآنی نورالمهدی رودان و با حضور جمع باشکوه خانواده شهدا و ایثارگران اهالی سنگی در مدرسه شهید چمران برگزار شد «علی روحانی» و «علی داوری» از رزمندگان این محله به بیان خاطرات جنگ پرداختند.

 محله سنگی رودان هرمزگان یکی از محلات قدیمی و انقلابی محسوب می شود که با نثار ۶ شهید به نام های «عبدالله داوری»، «ابراهیم احمدی زاده »، «جهانگیر سالاری »، «محمد چراغی»، «شهریار ناظری »و «حاجی داوری »همچنین دارا بودن بیش از ۷۰ رزمنده و ایثارگر نقش موثری در دوره دفاع مقدس داشته است.

فرمانده سپاه مقاومت بسیج رودان، رییس آموزش و پرورش شهرستان و جمع دیگری از مسوولان اجرایی مهمان این مراسم بودند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7848

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *