امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | طرح ملی سلامت روان در هرمزگان برگزار خواهد شد

طرح ملی سلامت روان در هرمزگان برگزار خواهد شد

منتشر شده در ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰
سلامت روان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، دکتر بیتا صدیق مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: طرح ملی سلامت روان در استان هرمزگان از ۱۵ دی ماه تا نیمه اسفند ماه همزمان با سراسر کشور باهدف بررسی تعیین شیوع ومیزان شدت مشکلات اعصاب وروان اجرا خواهدشد.

وی افزود: دراین طرح ملی سلامت روان ارزیابی شیوع استرس، اضطراب و وسواس و افسردگی و فشارهای زندگی، تعیین روش و میزان استفاده مردم و بیماران از خدمات بهداشتی ودرمانی، بررسی مقدار هزینه تحمیل شده به مردم برای درمان مشکلات اعصاب روان ارزیابی و بررسی خواهد شد.

صدیق همچنین عنوان کرد: اهداف این مطالعه که جمعیت هدف آن افراد ۱۵ساله تا ۶۴ساله کشوراست که در این برنامه تعیین اختلات روانی ۱۲ماه گذشته، تعیین میزان شدت اختلات روانی، تعیین میزان استفاده از خدمات سلامت روان و تعیین هزینه‌های ابتلا به اختلات روانی می‌باشد.

مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد معان بیان کرد: با انجام این مطالعه تصویر روشنی از تقاضای جامعه برای خدمات سلامت، شیوه اقدام مردم برای یافتن پاسخ این تقاضا، شیوه پاسخگویی نظام ارائه خدمات به تقاضای جامعه و تناسب بار مالی تحمیل شده به خانوارها با درامد آنها مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10285

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *