امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
صفحه نخست | اجتماعی | طرح جامع قشم تدوین می‌شود

طرح جامع قشم تدوین می‌شود

منتشر شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حمیدرضا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی پیشنهادات طرح جامع قشم گفت: این طرح به عنوان یک نقشه راه و برنامه بلندمدت است که مسیر حرکت را مشخص می‌کند.

مومنی افزود: مشاور طرح انتخاب شده که براساس بررسی ها، گزارش‌ها و مستندات از شرایط فعلی و زیرساخت های موجود، طرح جامع را تهیه می کند.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که این طرح توسط بخش‌ها و واحدهای مختلف سازمان منطقه آزاد قشم به نحو صحیح آن را اجرا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تهیه و تدوین طرح جامع برای توسعه پایدار در جزیره قشم یک ضرورت است، اما اگر اراده ای برای اجرای این طرح نباشد، هیچ تغیری در وضع موجود و کیفیت زندگی ساکنان منطقه ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: برای ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم، باید واقعیت‌های اقتصادی امروز کشور را پذیرفت و بر اساس آن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی انگیزه ایجاد کرد.

مومنی ادامه داد: همچنین باید با در نظر گرفتن نیازهای مردم و سرمایه‌گذاران، روحیه همراهی و ترغیب جامعه محلی و بدنه اجتماعی را در قشم ارتقا داد.

وی در پایان اظهار کرد: پاسخگویی مدیران بسیاری از مشکلات را برطرف و به ایجاد شفافیت کمک می‌کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2113

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *