امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
صفحه نخست | اخبار قشم | صدور پروانه و کارت مخصوص حق العمل کاری در قشم آغاز شد

صدور پروانه و کارت مخصوص حق العمل کاری در قشم آغاز شد

منتشر شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
حق العمل کاری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، از سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون فدایی دولت افزود: پس از تامین زیرساخت های مورد نیاز اعم از دستورالعمل اجرایی، سامانه نرم افزاری و تایید مکانیزم صدور پروانه حق العمل کاری ویژه منطقه آزاد قشم و کارت مخصوص حق العمل کاری، این امر در مرحله اجرا قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هدف از این امر، شناسنامه دار کردن شغل حق العمل کاری و فراهم کردن شرایط لازم برای تشکیل دفتر کار، توسعه سطح اشتغال، جذب نیروی انسانی و بهره مندی از مزایای قانونی این حرفه است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با آغاز به کار این طرح، علاوه بر تسهیل فرآیندها در امور بازرگانی شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی فعال در آینده نزدیک شاهد تشکیل اتحادیه صنفی حق العمل کاران و کارگزاران گمرکی منطقه آزاد قشم خواهیم بود.
وی اظهار کرد: مبادلات بازرگانی فعالان اقتصادی با خارج از کشور در زمینه‌های مختلف صادراتی و واردات کالا و مواد اولیه دارای الزامات و مقررات خاص بوده که حضور حق العمل کارهای حرفه‌ای آشنا به امور گمرکی در این زمینه دارای اهمیت ویژه است که با صدور پروانه و کارت مخصوص برای آن‌ها، این افراد شناسایی و نظام‌مند می‌شوند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد. پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *