امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | شناور گردشگری ساخت متخصصان ایرانی در قشم به قطر صادر شد

شناور گردشگری ساخت متخصصان ایرانی در قشم به قطر صادر شد

منتشر شده در ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
شناور

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، اسماعیل مکی‌زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این شناور گردشگری که طرح آن در قالب «لنج سنبوک» می باشد در یکی از کارگاه‌های شناورسازی لافت جزیره قشم ساخته و به آب انداخته شده بود، پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تایید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در جام جهانی ۲۰۲۲ عازم کشور قطر شد.

 هزینه تخمینی برای طراحی و ساخت این شناور را که تماما ایرانی بوده و سرمایه‌گذاری آن یک متقاضی قطری بوده است، به لحاظ اقتصادی با نمونه‌های مشابه‌ای که در کشورهای همسایه ساخته می‌شود، برای سرمایه‌گذار بسیار مقرون به صرفه دانست و گفت: از سوی دیگر ساخت این شناورها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باعث ارزآوری برای کشورمان نیز خواهد شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را ۱۰۰ نفر با پنج اتاق مجزا در زیر عرشه با سرویس جداگانه اعلام کرد و ادامه داد: شناور یاد شده از جنس بدنه فایبرگلاس دارای ۴۱ متر طول سرتاسری، ۱۰ متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک با دو موتور ۶۵۰ اسب بخار می‌باشد.

مکی‌زاده ادامه داد: تمامی امور مربوط به طراحی، ساخت قالب، لایه گذاری و تکمیل آن به دست متخصصان و صنعتگران داخلی و تحت نظارت کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناورها و موسسه رده بندی داخلی زیرمجموعه معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به انجام رسیده است.

وی، توجه به تولید صنایع دریامحور بر مبنای توصیه‌ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه تولید را یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت این صنایع برشمرد و از ساخت و تولید سه فروند شناور مشابه دیگر در جزیره قشم خبرداد.

بیش از ۶۰ کارگاه شناورسازی در نقاط مختلف جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های گسترده از رونق مناسبی برای ساخت و بکارگیری شناورها فلزی، آلومینیومی، فایبرگلاس و چوبی در استان کانون اصلی تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *