امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۹
صفحه نخست | اجتماعی | شش زمین لرزه متوالی در فارس

شش زمین لرزه متوالی در فارس

منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۴۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ نخستین زمین لرزه در ساعت ۲۰:۳۸:۴۹  در منطقه ای در بیرم فارس ثبت شد که در عمق ۱۱ کیلومتری زمین و به بزرگی ۵/۱ ریشتر بود.

هنوز یک ساعت از این شوک عظیم نگذشته بود که در ساعت ۲۱:۴۸:۱۲  زمین لرزه ای دیگر در همان منطقه و این بار در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و به بزرگی ۵/۷ ریشتر بیرم را لرزاند.

در همین حین که تمام نگاه ها به بیرم فارس بود، زلزله ای دیگر در عمق ۱۰ کیلومتری و به بزرگی ۴ ریشتر، شهرستان خنج را لرزاند.

بعد از آن زمین دوبار دیگر در ساعات ۲۲:۵۳:۲۹ و ۲۳:۳۸:۴۴  در بیرم لرزید که هر بار بزرگی برابر با ۳ و ۳/۲ ریشتر و در عمق ۲۰ و ۵ کیلومتری، لرزید.

زلزله های شبانه فارس که خواب را از چشم مردم این استان ربوده، به همین جا ختم نشد و در ساعت ۲۳:۴۳:۱۱  مردم محمله فارس نیز شاهد زمین لرزه ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر بودند که در اعماق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داده بود.

 

جلیل حسنی، فرماندار لارستان در این باره اظهار کرد: زلزله اول و دوم خسارت جانی نداشته و خسارت‌ها در بخش روستایی و شامل ترک خوردگی دیوار منازل و مغازه هاست.

این مقام مسئول با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه انجام شده، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حالت آماده باش هستند ضمن اینکه قطعی در آب و گاز رخ نداده است و ۲ اکیپ از هلال احمر، نیروهای امدادی اورژانس و ارزیابان به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: فقط حدود ۱۰ دقیقه برق بخش بیرم قطع شد که اکنون وصل است و بررسی‌ها از میزان و نوع خسارت‌های وارده در حال انجام است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1694

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *