امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
صفحه نخست | اخبار قشم | شرکت مدرنا قیمت واکسن کوید ۱۹ خود را اعلام کرد

شرکت مدرنا قیمت واکسن کوید ۱۹ خود را اعلام کرد

منتشر شده در ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۰
واکسن

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ هر دوز واکسن کوید ۱۹ این شرکت بین ۳۲ تا ۳۷ دلار به کشورها فروخته می شود، این قیمت ها تحت عنوان “قیمت ویژه” منظور شده است که از قیمت تمام شده واکسن ارزانتر است. این قیمت ها با توجه به کشور خریدار و تخفیفاتی که احتمالا دولت ها برای شهروندان خود در نظر می گیرند ممکن است پایینتر هم بروند.

استفان بنسل ، مدیرعامل شرکت مدرنا ، در کنفرانسی در مورد نتایج مالی سه ماهه دوم این شرکت گفت: شرکت مستقر در ماساچوست ، کمبریج ، در حال بحث و گفتگو برای توافقات با حجم بیشتر است که قیمت پایین تری خواهند داشت.

وی گفت: “ما با دولت های سراسر جهان و سایرین کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که واکسن صرف نظر از توانایی پرداخت ، در دسترس است.” ما در حال حاضر در معرض بیماری همه گیر هستیم ، همانطور که توسط سامان جهانی بهداشت تعریف شده است. در مدرنا ، مانند بسیاری از شرکت های دیگر ، ما معتقدیم که ویروس از بین نمی رود و نیاز به واکسینه کردن افراد یا تقویت آنها برای سالهای آینده وجود خواهد داشت. “

وی گفت: مدرنا سفارش کمی از واکسن خود را “در میلیون ها نفر” تعریف می کند. قیمتی که این شرکت برای سفارشات کوچک شارژ می کند ، بالاتر از ۱۹٫۵۰ دلار در هر دوز است که توسط داروسازان آمریکایی Pfizer و آلمانی Biotech BioNTech در توافق با دولت آمریکا توافق شده است.

بنسل گفت که واکسن در دوره پاندمی (همه گیری جهانی) به مراتب کمتر از قیمت واقعی خواهد بود. وی گفت ، پس از تحت کنترل قرار گرفتن ویروس و بومی شدن ، قیمت گذاری مطابق با سایر واکسن های تجاری بازار سنتی را دنبال می کند.

مدیر عامل این شرکت گفت که مذاکرات با چندین کشور را برای تهیه واکسن بالقوه کروناویروس با نام  mRNA-1273 آغاز کرده است و تاکنون در تاریخ ۳۱ ژوئیه حدود ۴۰۰ میلیون دلار سپرده دریافت کرده است. این برای آزمایش تعداد ۳۰،۰۰۰ نفر است که نتایج اوایل ماه اکتبر انتظار می رود. این شرکت گفت که پیش بینی می کند ثبت نام برای مرحله سه آزمایشات خود را در ماه سپتامبر آغاز کند.

واکسن آزمایشی مدرنا ، که با کمک مؤسسات ملی بهداشت ساخته می شود ، حاوی ماده ژنتیکی به نام مسنجر RNA یا mRNA است که دانشمندان امیدوارند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس تحریک کند.

این شرکت در ماه آوریل ۴۸۳ میلیون دلار از سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی برای حمایت از توسعه واکسن دریافت کرد. ماه گذشته ، اعلام کرد که ۴۷۲ میلیون دلار اضافی از دولت آمریکا دریافت کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2584

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *