امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
صفحه نخست | اخبار قشم | شبکه حمل و نقل عمومی برای روستاهای جزیره قشم یک مطالبه یک ضرورت!

شبکه حمل و نقل عمومی برای روستاهای جزیره قشم یک مطالبه یک ضرورت!

منتشر شده در ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۳

ایجاد یک شبکه حمل و نقل عمومی برای روستاهای جزیره قشم یک ضرورت می باشد

به گزارش قشمنا؛ توجه و ظرفیت‌سازی در نواحی روستایی جزیره قشم در مقایسه با طرح‌های توسعه و نوسازی مناطق شهری ( که در اغلب موارد به صورت ناقص و البته معمولا منحصر به شهر قشم بوده است)

با تأخیر مواجه بوده است که برای جبران آن انجام طرح‌های ضربتی و برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در نواحی روستایی نیاز روز روستانشینان جزیره قشم است که در ماندگاری جمعیت روستایی در فضای سکونت فعلی و مولد بودن آنان، نقش مهمی خواهد داشت.

باید بر این واقعیت تاکید نمود که به واسطه‌ی فاصله زیاد خانوارهای روستایی در جزیره قشم ( برخی مواقع بیش از صد کیلومتر) از تسهیلاتی که به طور معمول در شرقی‌ترین بخش این جزیره متمرکز شده‌اند

مانند دسترسی به مراکز بهداشتی- درمانی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، خدمات سازمان‌های دولتی و … آنان را متحمل صرف زمان و پرداخت هزینه‌هایی ناعادلانه می‌نماید که به جهت فقدان وجود شبکه حمل و نقل عمومی این مهم غیرقابل چشم پوشی است.

لذا با علم به اهمیت راه‌اندازی شبکه حمل و نقل عمومی در جزیره قشم، دولت و به عبارتی بهتر “سازمان منطقه آزاد قشم” که خود را پیش آهنگ توسعه این جزیره دانسته و یکی از ماموریت‌های اصلی خود را اعتلای کیفیت زندگی مردم جزیره اعلام نموده است بایستی به عنوان یک ماموریت و بخشی از وظایف محوله، نقش اصلی را در احداث و توسعه زیر بناها و شبکه حمل و نقل عمومی برعهده گیرد و فعالیت‌های حمل و نقل انجام شده توسط بخش خصوصی را نیز‌، تشویق، تسهیل و بر آن نظارت مستمر اعمال نماید.

باید امیدوار بود که با نگاه مدبرانه، دوراندیشانه و توسعه محور همچنین تلاش مضاعف در جهت راه‌اندازی شبکه حمل و نقل عمومی در امتداد غرب به شرق جزیره قشم‌، پیشرفت و توسعه پایدار هر چه بیشتر نمود یافته و یکی از مصادیق اولیه و بارز توسعه! متوازن نه تنها در لفظ و کلام بلکه به صورت عملی عینیت یابد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3011

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *