امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | شبکه آبرسانی جزیره هرمز تکمیل شد

شبکه آبرسانی جزیره هرمز تکمیل شد

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
جزیره هرمز

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علی عسگری،معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به تکمیل شبکه آبرسانی در جزیره هرمز گفت: این شبکه شامل ساخت منابع آب زیرزمینی دو هزار، و هوایی ۱۵۰ مترمکعبی و تعویض لوله‌های فرسوده است.

 عسگری افزود: برای بهسازی شبکه آبرسانی و فاضلاب جزیره، تامین مخازن و ایستگاه پمپاژ، ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور افزود: تاکنون دو هزار و صد روستا زیرپوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار گرفته‌اند که از این شمار، هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

عسگری افزود: تا پایان سال شمار روستا‌های بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم، به ۱۴۰۰ روستا افزایش می‌یابد.
وی گفت: از سه سال گذشته تاکنون ۳۱۲ طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور در هرمز به بهره‌برداری رسیده که موجب ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فعالیت پنج مجری و تسهیل‌گر در هرمز گفت: حجم سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه اشتغال ۳۳۰ میلیارد ریال است و صد طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در جزیره هرمز در حال راه‌اندازی است.

عسگری با تاکید بر ظرفیت‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری افزود: بیشتر مشاغل ایجاد شده از سوی بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن مانند صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.

او درباره فعالیت‌های عمرانی بنیاد برکت در هرمز نیز گفت: طبق سند پیشرفت و آبادانی تهیه شده برای جزیره هرمز ۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی بعنوان طرح‌های پیشران و محرک توسعه تعریف شده که سهم بنیاد برکت برای اجرای این طرح‌ها ۵۴۸ میلیارد ریال است.

عسکری افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل رینگ اصلی و تجهیز محور پیاده‌روی آن، تامین روشنایی دور رینگ به طول ۲۴ کیلومتر، ایجاد ۱۶ خانه بوم‌گردی، تعویض لوله‌های اصلی فرسوده آب و توسعه ۱۰ کیلومتری شبکه آبرسانی، بهسازی و زیباسازی معابر و سواحل، ساخت موج شکن شرقی هرمز و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: اجرای ۴۰۸ طرح اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت موجب مهاجرت معکوس و بازگشت هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9630

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *