امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | سیل هرمزگان| بارش‌ها امشب و فردا در هرمزگان شدت می‌یابد

سیل هرمزگان| بارش‌ها امشب و فردا در هرمزگان شدت می‌یابد

منتشر شده در ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
بارش‌ها

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ظهر امروز در گفت‌وگویی در بندرعباس اظهار کرد: سامانه بارشی کنونی بر فراز استان بر اساس اعلام هواشناسی در حال تغذیه رطوبت است و طی امشب و فردا (سه شنبه) فعالیت شدیدتری در استان خواهد داشت.

وی با بیان این که سامانه بارشی اخیر در میناب و رودان بیش از ۱۰۰ میلی متر تاکنون بارش داشته است، عنوان داشت: شدت بارش‌ها در جنوب استان کرمان بسیار بالا بوده به طوری که هیچ رودخانه فصلی در میناب و رودان نیست که حامل سیلاب نباشد.

معاون استاندار هرمزگان همچنین گفت: امشب بارندگی شدیدی در تمامی شهرهای استان خواهیم داشت و احتمالا مجبور خواهیم بود تا شدت خروجی سدهای استان را نیز افزایش دهیم و لذا حجم رواناب جاری در پایین دست سد استقلال میناب و سد شمیل و نیان بالاست و از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به آبنماها و کانون‌های خطر نزدیک نشوند.

مدرس از اعلام هشدار نارنجی به تمامی دستگاه‌ها و اعلام آماده‌باش کامل به دستگاه‌های امدادی خبر داد و گفت: در تخلیه یکهزار نفر از اهالی روستاهای مازغ بالا و پایین و تمبک شاهد همکاری بسیار نزدیک سپاه و بسیج بوده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در ساعات آینده نیز با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی از حجم خسارات به مردم بکاهیم.

وی همچنین از تلاش اکیپ‌های برق و آب برای وصل کردن آب مناطق دچار قطعی خبر داد و عنوان داشت: در برخی مناطق شاهد سیلاب هستیم که خطوط انتقال را آسیب زده است و باید اصلاح وضعیت شبکه در این مناطق مجبوریم تا پایان بارش‌ها و فروکش‌کردن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صبر کنیم.

معاون استاندار هرمزگان به مردم هشدار داد تا بارش‌های شدید در فردا (سه شنبه ) را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10556

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *