امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | سه هزار فعال گردشگری در قشم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند

سه هزار فعال گردشگری در قشم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند

منتشر شده در ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۴
گردشگر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه قشم افزود: هم اکنون حدود ۶۰ درصد از مراکز اقامتی جزیره تعطیل و تردد خودرو و گردشگر ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از  ۳۰۵ هزار متر مربع  فضای تجاری ایجاد شده که این امر بر اساس پیشبینی پنج میلیون مسافر و گردشگر در طول سال تحقق پیدا کرده است و امروز فعالان حوزه تجارت در قشم دچار مشکل شده‌اند.

فرماندار قشم تصریح کرد: بر این اساس بانک‌ها می‎توانند با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری، به کمک فعالان اقتصادی شهرستان بشتابند.

وی افزود: بخشش سود و جریمه تسهیلات، مشارکت در کمک‌های مومنانه و کمک‌های کارمندان در امور خیر، برخی از فعالیت‌هایی است که بانک‌ها می‌توانند در شرایط کنونی انجام دهند.

نصری ادامه داد: کمک به خانوده‌های درگیر با بیماری کرونا، به نوعی کمک به جامعه نیز محسوب می‌شود زیرا با این کمک‌ها  افراد ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها می شوند و افراد درگیر این بیماری مجبور به شکست قرنطینه برای امرار معاش نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که حفظ اشتغال های فعلی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مشکل است، بانک‌ها می‌توانند با تسهیلگری، در رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن گام‌های موثری بردارند.

فرماندار قشم: افزود: بانک‌ها باید مسوولیت اجتماعی خود را در قبال محرومان و مستضعفان انجام دهند و این فعالیت‌ها نیز باید برجسته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، فرماندار و مسوولان بانک‌های قشم صبح امروز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *