امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
صفحه نخست | اخبار قشم | سند چشم انداز تحول فرهنگی قشم تدوین می‌شود

سند چشم انداز تحول فرهنگی قشم تدوین می‌شود

منتشر شده در ۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۱
چشم انداز

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حمید رستمی جاز روز شنبه در گفت و گویی افزود: پیش سند این چشم انداز در حال تنظیم و آماده ابلاغ به سازمان‌هاست تا نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام شود.

رستمی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف این سند که به دانشگاه سپرده شد بررسی چالش‌ها و اطلاعات موجود است.

وی تصریح کرد: از همه افراد صاحب فکر و علم به ویژه رسانه‌ها خواستاریم تا با ارایه دغدغه‌های خود ما را در این امر یاری کنند.

امکان برگزاری مسابقات ملی در قشم وجود دارد

رییس دانشگاه آزاد قشم گفت: با توجه به سایت ۷۸ هکتاری دانشگاه آزاد، آب و هوای مناسب و زیرساخت‌های گردشگری، امکان برگزاری مسابقات ملی در این جزیره وجود دارد.

وی افزود: بهترین سالن ورزشی استان هرمزگان در دانشگاه آزاد واحد قشم ساخته شده است که می‌تواند میزبان برگزاری این مسابقات باشد.

رستمی ادامه داد: این واحد دانشگاهی از نظر امکانات ساختاری و فیزیکی یکی از بهترین واحدهای جنوب کشور به حساب می‌آید.

مرکز تحقیقات شیلات و علوم دریایی در قشم ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه آزاد قشم گفت: مرکز تحقیقات شیلات و علوم دریایی در قشم از برنامه های در دست اقدام این واحد دانشگاهی است که در دو واحد بندرعباس و قشم راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با نگاه کلان دانشگاه آزاد کشور، مقرر است آمایشی منطقه‌ای و سرزمینی انجام شده و بنا بر نیاز هر منطقه‌، رشته و مهارت‌های جدید اضافه شود.

رستمی تصریح کرد: در این منطقه نیز علاوه بر توسعه رشته‌های تکمیلی و پزشکی، رشته‌های اقتصاد دریا و شیلات نیز به مجموعه رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد فعال شده تا امکان حمایت و تجاری‌سازی محصولات تولیدی در قشم ایجاد شود.

دانشگاه آزاد قشم دارای ۱۲ هیات علمی رشته پزشکی و ۵۹ رشته غیر پزشکی و بیش از ۶ هزار دانشجو است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6767

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *