امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
صفحه نخست | اجتماعی | سردیس سردار شهید سلیمانی دربندرعباس رونمایی و نصب شد

سردیس سردار شهید سلیمانی دربندرعباس رونمایی و نصب شد

منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۱
سردیس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، آیین رونمایی و نصب سردیس سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مسوولان استان حضور داشتند.

به گفته مدیر حوزه هنری هرمزگان، این سردیس با پایه‌اش، در مجموع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و آن را نادر قشقایی از هنرمندان شاخص ملی ساخته است.

سعید عبدلی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کاروان هنری روایت حبیب که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی فعالیت خود را از ۱۲ آذر از استان کرمان آغاز کرده است.

به گفته وی، از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۹ آذر نیز ویژه برنامه هنری «روایت حبیب» با اجرای پرده‌خوانی و نقالی مقاومت، حماسه‌خوانی، تئاتر، شعرخوانی و اجرای سرود در مسجد غدیر واقع در گلشهر جنوبی برگزار و همزمان نیز نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در امامزاده سیدمظفر بندرعباس افتتاح می‌شود.

مدیر حوزه هنری هرمزگان عنوان کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری این کاروان در روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه در فرهنگسرای دوراهی ایسینی نیز با اجرای پرده‌خوانی و نقالی مقاومت، حماسه‌خوانی، تئاتر، شعرخوانی و سرود ادامه می‌یابد.

عبدلی‌زاده یادآور شد: مراسم کاروان هنری روایت حبیب در بندرعباس چهارشنبه شب یکم دی ماه از ساعت ۱۸ با اجرای شب خاطره روایت حبیب، رونمایی کتاب با موضوع شهید سلیمانی، خاطره‌گویی راویان ملی و استانی، اجرای تئاتر، سرود و نقالی خوانی حماسی با حضور شاعران و هنرمندان ملی و استانی در گلزار شهدای بندرعباس پایان می‌یابد.

به گزارش ایرنا، کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» هستند و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار خواهد شد.

سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی در بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به خودرو حامل ایشان وهمراهان به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9110

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *