امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | سایه خوش؛ از جاذبه های دیدنی لنگه

سایه خوش؛ از جاذبه های دیدنی لنگه

منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۹
سایه خوش

به گزارش پایگاه خبری قشم، بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد. این شهر از زمان هخامنشیان تا کنون از مهم‌ترین بندرهای ایران و حاشیه خلیج فارس بوده است. آب‌و‌هوای بندر لنگه گرم و مرطوب است و جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از معروف ترین آنها منطقه بیابانی سایه خوش است.

معرفی کامل تر از جاذبه های شهرستان لنگه را میتوانید اینجا بخوانید.

معرفی سایه خوش

منطقه بیابانی سایه خوش در غرب روستایی با همین نام واقع شده است. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه محسوب می‌شود و در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرار دارد.

برای رسیدن به این بیابان می‌توانید از جاده بندر لنگه به بندر عباس بروید و کلوت‌هایی با قدمتی زیاد که در اثر فرسایش باد و آب ایجاد شده‌اند را به نظاره بنشینید. با قدم زدن در میان کلوت‌هایی که در میان بیابان داغ از زمین سربرافراشته‌اند گویی به دنیای دیگری سفر کرده‌اید.

کلوت‌های این بیابان  اشکال مختلف و خارق‌العاده‌ای دارند که اگر از تخیل خوبی برخوردار باشید آنها را به شکل حیواناتی عجیب و غریب می‌بینید.

این منطقه به دلیل مجاورت با خلیج فارس و وجود نخلستان‌های فراوان در منطقه، از سواحل زیبای جنوب به‌شمار می‌رود. همچنین روستای سایه خوش با قدمتی طولانی، آثار تاریخی را از جمله بندحسن و کاروانسرای صفوی، در خود جای داده است.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *