امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
صفحه نخست | اجتماعی | زنگ خطر جدی در هرمزگان به صدا در آمد؛ رشد ۳ برابری غرق شدگی!

زنگ خطر جدی در هرمزگان به صدا در آمد؛ رشد ۳ برابری غرق شدگی!

منتشر شده در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰
غرق

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا،مجتبی عامری سیاهویی، سرپرست هئیت نجات غرق و غواصی استان، در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود: با توجه به این که ساماندهی سواحل کشور بر عهده وزارت کشور است و صیانت و حفاظت از سازه های آبی و به عهده وزارت نیرو می باشد  و طبق شرح وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی، پرورش نیروهای متخصص را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۵ سد مخزنی بزرگ، ۴۲ سد خاکی، ۱۲۰۰ سازه آبخیزداری، ۶۱ کیلومتر کانال روباز بتنی، ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در سطح استان، ۹۰۰ کیلومتر ساحل خلیج فارس و دریای عمان و همچنین ۶۰۰ کیلومتر کرانه ساحلی ۱۴ جزیره مناطقی هستند که احتمال خطر در آنها وجود دارد.

سرپرست هئیت نجات غریق و غواصی استان هرمزگان بیان کرد: با کمال تأسف باید اعلام کنم در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۱ مورد فوتی ناشی از غرق شدگی در سطح هرمزگان توسط مرکز فوریت‌های اورژانس به ثبت رسیده است.

عامری عنوان کرد: در فروردین ماه سال جاری هم با گزارش ۲۲ فوتی ناشی از غرق شدگی زنگ خطر جدی به مسئولین می زند که چاره اندیشی در این خصوص صورت گیرد.

وی به تشریح موارد غرق شده در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت و ادامه داد: ۱۱ فوتی در دریا، ۳ فوتی در استخر و ۳ فوتی در رودخانه  بیشتر فوتی داشتند.

سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی استان ضمن آمادگی همکاری با نهادهای مربوطه اضافه کرد: نصب و نوسازی علائم هشدار دهنده در مناطق حادثه خیز، حصار کشی، ایجاد ایستگاه امداد و نجات سیار در فصول شلوغ و در مناطق پر تردد آبی ، آموزش به افراد محلی در مناطق حادثه خیز، اعلام پیامی به افراد در هنگام ورود به مناطق حادثه خیز ، و…. از جمله مواردی پیشگیری از غرق شدگی برشمرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *