امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
صفحه نخست | اجتماعی | رییس اتاق بازرگانی بندرعباس: صادرات محصولات خارج از فصل به متعادل سازی قیمت میوه ها کمک می‌کند

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس: صادرات محصولات خارج از فصل به متعادل سازی قیمت میوه ها کمک می‌کند

منتشر شده در ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
صادرات

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا، محمدرضا صفا روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: باتوجه به افزایش قیمت موز در بازار و کمبود آن، سعی داریم در نامه ای به مسوولان استانی و کشوری و ارائه پیشنهادی اساسی و سازنده، علاوه بر جایگزینی محصولات دیگر برای صادرات، به تعدیل قیمت موز و دیگر میوه ها در بازار نیز کمک کنیم.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه واردات موز منوط به صادرات سیب شده و همچنین قیمت سیب در بازار به دلیل کمبودی که ایجاد خواهد شد دچار اختلال شود، اتاق بازرگانی بندرعباس خواستار جایگزینی محصولات خارج از فصل در قبال واردات موز شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اظهارداشت: براساس این پیشنهاد می‌توان با یک برنامه مدون محصولات خارج از فصل همچون گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه ای و پیاز را جایگزین سیب نمود.

صفا گفت: در این صورت ارز حاصل از صادرات محصولات صیفی جهت واردات موز قلمداد شده و محصولات خارج از فصل نیز بر روی دست کشاورزان انباشته نمی‌شود.

وی ابراز داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس به دنبال برطرف کردن دغدغه بسیاری از کشاورزان هرمزگان برای فروش و بازاریابی محصولاتشان، رایزنی ها را در سطح ملی و استانی در بعد وسیعی آغاز کرده است که امید می‌رود این پیشنهادها و خواسته های کارشناسی شده به بهترین شکل ممکن توسط نهادهای تصمیم گیرنده به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *