امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | روتا ویروس در کمین/عفونت روتاویروسی شایع‌تر از سایر عفونت‌هاست

روتا ویروس در کمین/عفونت روتاویروسی شایع‌تر از سایر عفونت‌هاست

منتشر شده در ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
روتا ویروس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، دکتر مریم محمدیان در گفت و گویی افزود: در سال گذشته به دلیل رعایت حداکثری بهداشت توسط شهروندان به ویژه استفاده مکرر از ماسک موجب شد، میزان مراجعین بیماران اسهال و استفراغ و مبتلا به روتا ویروس به بیمارستان‌ها بسیار کم باشد اما امسال به دلیل کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی این آمار رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: روتاویروس باعث ایجاد بیماری ملایم تا شدید در روده ها می شود. علائم این بیماری شامل تهوع، استفراغ، اسهال آبکی و تب پائین است.

محمدی اضافه کرد: به محض ورود ویروس به بدن کودکان، دوره کمون بیماری شروع می شود که حدود ۲ روز تا بروز علائم است. بیشترین عارضه در هنگام بیماری از دست دادن آب بدن است  که در عفونت روتاویروسی شایع‌تر از عفونت‌های میکروبی دیگر است.

فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: درمان خاصی برای این عفونت وجود ندارد اما این بیماری ظرف مدت ۷ روز معمولا برطرف می شود. تنها درمان اساسی جبران آب از دست رفته است که ضروری است.

وی با اشاره به درمان از دست رفتن آب کودکان بر اثر اسهال روتاویروسی در منزل تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل هایی غذاها و نوشیدنی ها را به کودک خود بدهید.

محمدیان اضافه کرد: مایعات زیادی به کودکان بدهید، اما نه آب میوه یا نوشابه، چرا که ممکن است اسهال را بدتر کند. اگر کودک شما استفراغ می کند، در طول روز وعده های غذایی کوچک و مکرر تغذیه کنید. می توانید از مایعات مناسب از جمله آب یا محلول ORS استفاده کنید.

وی در پایان بیان کرد: باید سعی شود فرد مبتلا به عفونت روتاویروس از سایر افراد دور بماند و حداقل ۴۸ ساعت از آخرین اسهال و استفراغ کودک بگذرد. ​ کسانی که از کودک بیمار مراقبت می کنند باید دست خود را بطور مرتب بشویند، بخصوص بعد از عوض کردن پوشک یا تمیز کردن حمام.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9607

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *