امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
صفحه نخست | اجتماعی | روایت ۴۸ روز بی‌آبی در قشم

روایت ۴۸ روز بی‌آبی در قشم

منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۴
روایت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ عبدالغفور اسلامی رئیس شورای اسلامی روستای دولاب با روایت بحران جدی کمبود آب در این منطقه، گفت: زیبنده نیست با این همه تبلیغات و گرفتن جشن آب‌رسانی، وضعیت فعلی روستاهای ما به این شکل باشد که مردم از برکه‌های قدیمی مجبور به تأمین آب باشند در حالی که آب خلیج فارس به دشت‌های مرکزی ایران رسیده است ولی مردم جزیره در بی‌آبی به سر می‌برند.

وی افزود: مشکل بی‌آبی در دهستان دولاب همیشگی بوده است و اتفاق جدیدی نیست اما تفاوتش در این است که سال‌های پیش در فصل پاییز و زمستان کمی وضعیت بهتر می‌شد ولی امسال تفاوت چندانی نداشت.

اسلامی با بیان این‌که فرآیند آب‌دهی به‌صورت نوبتی اجرا می‌شود، افزود: هیچ بازه زمانی مشخصی برای این‌که مشخص شود، چه زمانی نوبت دریافت آب است، وجود ندارد و مردم این منطقه باید تا مدت نامعلوم در بی‌آبی به سر ببرند.

رئیس شورای اسلامی روستای دولاب با عنوان این‌که مسئولان علت این وضعیت را کمبود آب می‌دانند و تاکنون تدبیری چاره نکرده‌اند، گفت: در نوبت آب‌دهی قبل، به مردم منطقه دولاب بعد از ۴۸ روز بی‌آبی در تاریخ هشتم آبان ماه آب رسید و از آن زمان تاکنون که ۳۶ روز می‌گذرد، هنوز خبری از آب نیست.

وی افزود: وضعیت در مناطق اطراف دولاب نیز به همین شکل است برای مثال روستای سرریز که در نزدیکی دولاب قرار دارد نیز ۴۸ روز است که آب ندارد و هنوز به آن‌ها آب نرسیده است.

اسلامی با اشاره به مدت زمان جریان داشتن آب در روستا، گفت: بستگی به تعداد محلات دارد، روستای دولاب دارای ۶ محله است که هر محله تقریباً دو روز آب دارند.

وی افزود: در این دو روز مجبور هستیم که آب را در مخازن پنج، ۱۰ یا ۲۰ هزار لیتری ذخیره کنیم، هرچه ظرفیت مخزن بالاتر باشد بهتر است اما نسبت به مدت طولانی که قرار است بی‌آب باشیم، دو روز فرصت کافی برای ذخیره‌سازی نیست.

رئیس شورای اسلامی روستا دولاب با بیان این‌که ذخیره کردن و ماندن آب در مخازن می‌تواند منجر به ایجاد رسوب کند و شیوع بیماری‌های مختلف شود، عنوان کرد: برای جبران کم‌آبی در روستا دولاب، گاهی هم تانکرهای آب به‌صورت شخصی از آب‌شیرین‌کن منطقه آزاد می‌آیند و آب را به ما هفتاد هشتاد هزار تومان می‌فروشند.

وی در پایان خواستار توجه جدی مسئولان به موضوع آبر‌سانی به روستاهای قشم شد.

منبع: موج

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *