امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
صفحه نخست | اجتماعی | رفت وآمدهای دریایی مسافری در بندر شهیدحقانی متوقف شد

رفت وآمدهای دریایی مسافری در بندر شهیدحقانی متوقف شد

منتشر شده در ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
بندر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا، محمد احمدی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا زمانی که شرایط پایدار و خلیج فارس برای تردد شناورها مساعد نشود، این هیچ تردد دریایی مسافری از بندر شهید حقانی به مقاصد قشم و هرمز و یا مسیر مخالف انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می شود به هیچ وجه از شناورهای غیراستاندارد و غیرمجاز برای انجام سفر دریایی استفاده نکنند.

اداره کل هواشناسی هرمزگان، هشدار هواشناسی جوی و دریایی ۴۶ را در خصوص شرایط جوی این استان صادر کرده که براساس آن امروز در غالب نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

براین اساس پدیده شاخص امروز استان وزش باد نسبتا شدید و گرد وخاک خواهد بود و در غالب نقاط استان به ویژه مناطق شرقی وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است که در پاره ای نقاط با وزش باد و وقوع گرد وخاک و کاهش میدان دید افقی را در پی خواهد داشت و با توجه به تاثیر توده گرد وغبار بر روی خلیج فارس، در مناطق غربی و پاره ای نقاط مرکزی کاهش دید افقی و گردوغبار نیز پیش بینی می شود.

در مناطق دریایی هرمزگان، دریا نسبتا مواج است، سرعت وزش باد شمال غربی طی ساعات بعداز ظهر در جزایر غربی استان و تنگه هرمز گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید واز صبح یکشنبه از میزان سرعت باد در محدوده تنگه هرمز کاسته خواهد شد، لیکن در جزایر غربی استان تا ظهر یکشنبه دریا نسبتا مواج خواهد بود.

اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرده با توجه به مواج بودن دریا و ناایمن بودن ترددهای دریایی، شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بندرهای استان صورت پذیرد و با توجه به وزش باد شدید به ویژه در مناطق شرقی استان تمهیدهای لازم در خصوص محافظت از سازه های سبک گلخانه ای بکار گرفته شود، همچنین از انجام عملیات سمپاشی و محلول پاشی در ساعات بعدازظهر خودداری شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4503

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *