امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
صفحه نخست | اجتماعی | رسته‌های پر کشش شغلی در هرمزگان شناسایی شده است

رسته‌های پر کشش شغلی در هرمزگان شناسایی شده است

منتشر شده در ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
رسته‌های

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، اسما کریمی روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: فرصت‌های کوتاه مدت که مشمول کارجویان، میان مدت برای دانشجویان و سربازان پادگان‌ها و فرصت بلند مدت را در طرح‌هایی که متناسب با هر کدام از این‌هاست اجرایی کرده و آمورش داد.

وی ادامه داد: طرح‌های کوتاه مدت مانند فعالیت‌های حوزه شیلات و صنایع مرتبط با گردشگری، طرح های بلند مدت برای رسته‌هایی نظیر صنایع مرتبط با کشتی و اقتصاد دریا محور و طرح‌های بلند مدت مانند رسته‌های انرژی‌های تجدید پذیر و شهرهای نوین و هوشمند را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران نیاز سنجی و تمامی رسته‌های پر کشش شناسایی شده و همچنین مطالعاتی در طرح تکاپو و طرح دینامیک کسب و کار هرمزگان انجام شده محور فعالیت هر منطقه مشخص شده است.

کریمی افزود: در همین راستا شورای مهارت باید در سطح استان به ریاست استاندار و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود و نیازها و ظرفیت‌ها در حوزه کسب و کار مشخص می‌شود.

وی یاد آورشد:‌ براساس نیازها و ظرفیت‌های برنامه ریزی آموزشی انجام می‌شود و به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده که نیازهای آموزشی و مهارتی در آن ثبت و پیوست نیروی انسانی طرح‌های توسعه‌ای توسط کافرما درون آن بارگذاری می‌شود.

وی ادامه داد: کار جویان هم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از این طریق ۲ بخش نیازمندان به نیروی کار و کارجویان به همدیگر مرتبط می‌شوند و از طریق بستر کاریابی‌ها می‌توان افراد را شاغل کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان بیان کرد:‌ این استان با وجود صنایع و ظرفیت‌های اشتغال زایی که دارد متاسفانه با توسعه القایی مواجه است و از نبود توازن درونی هم رنج می‌برد.

وی یادآور شد: این اهمیت مهارت آموزی جوانان هرمزگانی را بسیار بالا برده و نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است و باید به تعادل نیروی انسانی در بازار کار اهمیت بدهیم.

کریمی گفت: بر همین اساس نمایشگاهی طراحی شده که از امروز آغاز بکار کرده و تا جمعه ادامه دارد با عنوان مشاغل طراحی شده و هر عنوان شغلی ۱۰ استاندارد شغلی را در بر می‌گیرد که با سرمایه‌های اندک قابلیت راه‌اندازی دارند.

وی ابراز کرد: این فرصت‌ها با مبلغی زیر ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی دارند و حداقل یکصد فرصت شغلی در این نمایشگاه معرفی شده است و سعی شده کسانی که در این غرفه‌ها حضور دارند راهبران شغلی باشند و مشاغل را به طور کامل به مردم معرفی کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8987

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *