امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: مسئولان هرمزگان به فکر جبران خسارت کشاورزان سیاهو باشند/استقرار آتش‌نشانی الزامی است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: مسئولان هرمزگان به فکر جبران خسارت کشاورزان سیاهو باشند/استقرار آتش‌نشانی الزامی است

منتشر شده در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۱
خسارت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایسنا، احمد مرادی در گفت و گویی ، با بیان اینکه به دنبال خسارت آتش سوزی به منطقه سیاهو امروز عازم شده و دغدغه های شهروندان را شنیدم، افزود: مردم منطقه به شدت از نبود آتش نشانی خاص منطقه سیاهو گله مند هستند زیرا در پی آتش سوزی سالیان گذشته و روزهای اخیر تا رسیدن آتش سوزی مناطق اطراف نیز زمان برده و همین امر بر شدت آتش می افزاید.

وی با بیان اینکه درصحبت با استاندار هرمزگان این دغدغه مطرح و همتی قول پیگیری تحقق آن را در اسرع وقت داد، بیان کرد: متأسفانه از علت آتش سوزی روز گذشته در سیاهو و روزهای اخیر روستای ماشاری در همین منطقه اطلاعی از در دسترس نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: خسارت فراوانی به باغات نخیلات و کشاورزی مردم منطقه وارد شده و باید دولتمردان و به ویژه سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر برآورد خسارت پیگیری لازم جهت جبران خسارت وارده را انجام دهند.

 

استقرار ایستگاه آتش نشانی در سیاهو

مرادی با اشاره به اینکه امیدوارم در اسرع وقت شاهد استقرار ایستگاه آتش نشانی در این منطقه که امکان آتش سوزی زمین های کشاورزی و باغات آن وجود دارد، باشیم تا اینچنین آتش سوزی گسترده نشده و موجب افزایش خسارت نشود، عنوان کرد: به طور حتم دغدغه های مردم منطقه سیاهو را از طریق مسئولان کشوری و استانی تا حصول نتیجه لازم پیگیری می کنم.

 

 شعله های آتش از شنبه گذشته تاکنون ۱۸ هکتار اراضی باغات و نخیلات دهستان سیاهو سوزانده و بیش از۵۱ میلیارد ریال خسارات به بار آورد. در حریق وز گذشته باغات و نخیلات سیاهو که اطفا آن ۱۴ ساعت به طول انجامید ۱۱ هکتار اراضی  به ارزش  تقریبی ۴۶ میلیارد ریال از بین رفت .به گفته مهرداد حسن زاده  ۷و نیم هکتار ازاین  اراضی نخیلات، ۲ و نیم هکتار انبه و یک هکتار نارنگی بوده است. همچنین شنبه گذشته نیز ۷ هکتار از اراضی روستای  ماشاری در آتش سوخت افزود:کل اراضی نخیلات بوده که خسارات آن حدود ۵ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال  برآورده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5179

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *