امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
صفحه نخست | اجتماعی | رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: باید افزایش خطر کرونا در هرمزگان هرچه زودتر اعلام شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: باید افزایش خطر کرونا در هرمزگان هرچه زودتر اعلام شود

منتشر شده در ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
کرونا

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا،دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، صبح امروز(نهم فروردین ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۴ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، افزود: شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۱۰۵۴ نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی بستری شدن مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان تصریح کرد:  با بستری شدن ۵۵ بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان‌های استان هرمزگان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ورود مسافران از اسکله‌ها، فرودگاه‌ها و مبادی ورودی در شهرستان رودان، جاسک و پارسیان بیان کرد: تا کنون از ۱۷۹۰۰ نفر در مبادی ورودی استان آزمایش کرونا گرفته شده است که از این شمار آزمایش ۵۱ نفر مثبت اعلام شده است.

فرشیدی اضافه کرد: از تعداد آزمایش‌های گرفته شده ۳۲۸۱ نفر از سفر خود انصراف و به شهرشان بازگشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشوری افزایش خطر سفر به هرمزگان را هرچه زودتر اعلام کنند، عنوان کرد: اعلام خطر در دو هفته آینده سودی ندارد زیرا شیوع ویروس کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی روز به روز افزایش می یابد و وضعیت خطرناکی برای هرمزگان پیش بینی می شود.

فرشیدی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سفرها به استان و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش استفاده از ماسک و شرکت در تجمعات، مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شاهد پیک جدید بیماری کرونا در استان خواهیم بود.

وی از مردم خواست با نزدیک شدن فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش در تهویه هوای بسته دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از اتفاقات ناگوار در استان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4865

2 پاسخ

  1. بسیار عالی و حساب شده هست حوصله و صبرتان جهت مخابره روزمرگی های ایران و جهان

    الله ناصرتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *