امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
صفحه نخست | اخبار قشم | رئیس جدید دادگستری و دادستان قشم معرفی شدند

رئیس جدید دادگستری و دادستان قشم معرفی شدند

منتشر شده در ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
دادگستری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم، در این مراسم که با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شد، سخنرانان از دستگاه قضا به عنوان ملجا و پناهگاهی برای حمایت از محرومان و مظلومان یاد کردند.

امام جمعه اهل سنت قشم در این مراسم گفت: برای پیشگیری و ریشه‌کنی جرم و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید مسائل مربوط به بهداشت قضایی و ایمن سازی جامعه به صورت جدی انجام شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اظهار داشت: دستگاه قضا با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغات محیطی، شبکه‌های اجتماعی و تریبون‌های نمازهای جمعه مردم را با حقوق خود و قوانین و مقررات آگاه کنند تا مشکلات در جامعه کم رنگ و بی رنگ شود.

به گفته وی، در قشم مردم با دستگاه قضایی مقتدر مواجه هستند که مسئولان آن با  مردم‌داری و اخلاق‌مداری رضایت مردمی را کسب کرده‌اند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در سخنانی گفت: آرامش، آسایش و امنیت پایدار سه ویژگی مهم جزیره قشم به عنوان مقصد گردشگری است که دستگاه قضا در این زمینه نقشی مهم و ارزشمند دارد.

علی درویش‌پور اظهار داشت: علاقه مردم برای سفر به قشم به عنوان یک مقصد مهم گردشگری در سایه امنیت ایجاد شده از سوی متولیان امنیت به ویژه دستگاه قضاست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن و پایدار در هر جامعه زمانی محقق می‌شود که قانون بدون تبعیض حاکم شود، افزود: دستگاه قضا در قشم در ایجاد مبارزه با تبعیض و اجرای دقیق قانون عدالت اسلامی موفق عمل کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امنیت پایدار در قشم نشانه بارز توانمندی و اقتدار دستگاه قضا است و موفقیت این دستگاه در سرتاسر کشور موجب افتخار، سربلندی و پیشرفت ملت می‌شود.

فرماندار قشم نیز در این مراسم گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، دستگاه قضا با تشکیک مساعی و هم افزایی دیگر بخش‌ها و نهادها باید برای تحقق حداکثری عدالت که مطالبه بر حق مردم است، تلاش کند.

علیرضا نصری اظهار داشت: مسئولان در همه دستگاه‌ها باید برای ایجاد جامعه‌ای سالم تلاش کنند تا شاهد کاهش روزانه پرونده‌های خلاف و بزه‌کاری‌ها به دادگستری باشیم.  

رئیس سابق دادگستری قشم هم در سخنانی کوتاه گفت: خدا را به خاطر کاهش چشم‌گیر آمار بزه و جرایم در سال‌های گذشته که با اقدامات جهادی حاصل شد شکر گذاریم.

مسعود رحمانی چگنی افزود: در طول دوران پنج ساله حضور در دادگستری قشم با همکاری قضات تلاش کردیم مردم در مراجعه به دادگستری، از عملکرد این دستگاه رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیروهای دستگاه قضا در شهرستان قشم، از سواد و علم بالا برخوردارند و با رفتار، اخلاق و بردباری مشکلات را با رعایت حقوق مظلومان حل و فصل کرده‌اند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم، رضا صفایی دادستان پیشین قشم به عنوان رئیس جدید دادگستری و امید مهدوی‌مجد به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قشم منصوب شدند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7117

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *