امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
صفحه نخست | اجتماعی | تعطیلات را در خانه بمانید/ سفر به روستاها خطرناک است

تعطیلات را در خانه بمانید/ سفر به روستاها خطرناک است

منتشر شده در ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ فریدون همتی، استاندار هرمزگان ظهر امروز در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در جلوگیری از انتقال بیماری بسیار موثر است و مردم نباید از این اصل غافل شوند و در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹، ضروری است که فرد بیمار تا کسب بهبودی کامل در قرنطینه باشد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت قرنطینه شهری، تصریح کرد: از مردم درخواست می کنم که از رفتن به سفرهای غیرضروری بپرهیزند چرا که بسیاری افراد آلوده به ویروس کرونا از شهر به روستا رفته‌اند که یک نفر آلوده، موجب ابتلای بیش از ده نفر و افزایش موارد مثبت در آن روستا شده است و از مردم انتظار داریم در تعطیلات پیش رو، در خانه بمانند و به روستاها سفر نکنند.

همتی ادامه داد: کسانی که بیماری زمینه‌ای و یا سن و بالا دارند از حضور در مساجد پرهیز کنند و افرادی که برای اقامه نماز حضور پیدا می‌کنند، وسایل شخصی مانند جانماز، مهر و مواد ضدعفونی همراه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف روزهای آینده تمام افرادی که تست کرونای آنان مثبت شده یا می‌شود، دو هفته قرنطینه می‌شوند و اجازه رفتن به خانه را ندارند، مگر منزلی که توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بازدید و تائید شود که امکانات برای قرنطینه خانگی فرد، وجود دارد.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1511

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *