امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۸۵ درصد دانش‌آموزان قشمی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

۸۵ درصد دانش‌آموزان قشمی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

منتشر شده در ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۵
دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حسین دیرباز روز دوشنبه در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که آمار واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان در قشم چند درصد است و چند درصد از معلمان و دانش آموزان دُزهای اول، دوم و سوم را دریافت کرده اند، اظهار داشت: ۹۵ درصد معلمان و ۸۵ درصد دانش آموزان این جزیره با دریافت دو دُز واکسن علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه حضوری شدن مدارس، آماده سازی فضای آموزشی و محیطی مدارس قشم برای حضور دانش آموزان انجام شده است، گفت: بخشنامه حضوری شدن مدارس از طریق وزارت آموزش و پرورش‌ و اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به تمامی مناطق و شهرستان های این استان ارسال شده و بر همین اساس از طریق ادارات به تمامی مدارس ارسال و توضیحات لازم در جلسه حضوری مدیران داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی قشم توضیح داد: حضور پرشور و با نشاط دانش آموزان در مدارس قشم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای ارتقای اهداف نظام تعلیم و تربیت که منجر به اجرای سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموزان می‌شود، برنامه ریزی شده و تمامی مدارس این جزیره با فراهم کردن شرایط از جمله گروه بندی کلاس ها، رعایت فاصله گذاری و گندزدایی شده و تمامی آنها ملزم به رعایت بهداشت هستد.

دیرباز در پاسخ به این سوال که آیا انعطاف در ساعات درسی مدارس قشم وجود دارد و ساعات بازگشایی مدارس از چه ساعتی خواهد بود، افزود:  انعطاف در ساعات درسی وجود دارد، اما ساعت بازگشایی مدارس مطابق دستورالعمل ها از ساعت ۷.۳۰ صبح آغاز و ساعت حضور دانش آموزان مطابق برنامه کلاسی و ساعت مصوب وزارت آموزش و پرورش است.

وی در پاسخ به این سوال که ارزشیابی دانش آموزان قشمی چگونه انجام خواهد شد، اضافه کرد: ارزشیابی مانند سال های قبل از کرونابوده و از کل کتاب های درسی و مطابق ضوابط و بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی قشم در پاسخ به این سوال که فعالیت واحدهای آموزشی قشم در تمامی مقاطع تحصیلی چگونه خواهد بود، افزود: در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت کاملا حضوری برگزار خواهد شد.

آموزش و پرورش شهرستان قشم دارای ۲ مدیریت بخش مرکزی و بخش شهاب و حَرّاست که در مجموع بیش از ۴۱ هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز در آن به تحصیل مشغول هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

براین اساس، آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل مناطق و استان ها ابلاغ کرد.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: فعالیت های تربیتی و آموزشی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس از ۱۴ فروردین ماه تا پایان سال تحصیلی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و تهویه کلاس باید به صورت حضوری دنبال شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13198

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *