امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
صفحه نخست | اخبار قشم | امام‌جمعه قشم: توسعه قشم از دروازه‌های دانشگاهی عبور کند

امام‌جمعه قشم: توسعه قشم از دروازه‌های دانشگاهی عبور کند

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۷
دانشگاهی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم بیان کرد: همین دانشجویان دانشگاهی بودند که جنگ را اداره کردند و شهید مدافع حرم، امنیت و نبرد توسط شجره طیبه دانشجویان انقلابی را رقم زدند.

وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قشم با توجه به فضای فیزیکی، باید ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را فراهم کند تا محلی برای تدریس دانشجوهای خارجی شود.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه ما نیاز به شهرک‌های بزرگ علمی داریم، اضافه کرد: ایجاد این شهرک علمی یک نیاز است که بتواند مشکلات مختلف اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند و این اقدام نیازمند عزمی جدی است.

وی اظهار کرد: جریان دانشجویی در تاریخ قبل و بعد از انقلاب باید تبیین شود تا اوج جریان دانشجویی در گام اول و دوم انقلاب برای همگان روشن شود.

امام‌جمعه شهرستان قشم، با تاکید بر حرکت شتابان دانشجویان بر مدار اخلاق، معنویت و علم، افزود: امروز این حرکت‌ها سرعت بیشتری گرفته و باید تداوم داشته باشد؛ چرا که آینده کشور با این افراد رقم خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لازمه اصلی توسعه و پیشرفت را همدلی خود مسئولین و مطالبه‌گری عاقلانه و شجاعانه آحاد مردم دانست و بر حل مشکلات شهرستان با تکیه بر اصول یادشده تاکید کرد.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: با تغییراتی که در شهرستان رخ داده امیدواریم این کار به انجام برسد و باید مراقبت‌ها باشد که خللی وارد نشود.

وی با بیان اینکه دوره جدیدی در توسعه قشم در حال رقم‌خوردن است، گفت: درمان مشکلات قشم با کار، دلسورزی و ترجیح‌ندادن منافع شخصی بر منافع جمعی و ملی است.

خطیب جمعه شهرستان قشم، روحیه ایثارگری در کنار تجربه و نصیحت پذیری را لازمه مدیران دانست و اضافه کرد: برخی افراد مقاومت زیادی برای نپذیرفتن حرف حق دارند و این کار چنددستگی‌هایی را در جامعه ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه قشم نیازمند مسئولان شنوا، کارکن و نصیحت‌پذیر است، افزود: نبود برخی مدیران نعمت است و نباید این افراد به‌کارگرفته شوند و همچنین از مشورت‌های مغرضانه، که کار را معطل توسعه می‌کند، می بایست پرهیز کرد.

حجت الاسلام حاجبی همچنین از اقدامات مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، تقدیر کرد و افزود: اقدامات چند وقت اخیر نشان می‌دهد که ایشان یک مدیر جهادیست که با واسپاری بافت فرسوده به شهرداری و شورای شهر، پس از سالها موجب وحدت و همگرایی بین مسئولین شد.
وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت نامناسب فاضلاب در محله‌های پایین دستی قشم بیان داشت: چرا ما باید محله‌های برخوردار و غیربرخوردار داشته باشیم و این در حالی است که مسئولین توجیه می کنند و اقدام لازم را انجام نمی دهند.

امام‌جمعه شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود از تدارک وسیعی که برای محرومیت‌زدایی در قشم انجام شده سخن به میان آورد و افزود: این توسعه از جزیره هنگام آغاز شده و باید هر چه زودتر چهره محرومیت این جزیره و بخش‌های مختلف جزیره قشم محو شود.

وی تصریح کرد: مردم جزیره هنگام پاره تن ما بوده و این مردم انقلابی شایسته و لایق رفاه بیشتری هستند و مردم هنگام نیز بدانند مدیرعامل و مسئولین بر توسعه این بخش از خاک شهرستان تاکید دارند و همه باید همدلی و جلوگیری از تفرقه، توسعه این جزیره را رقم بزنند.

خطیب جمعه شهرستان قشم، تاکید کرد: یک مسئول مومن می‌تواند با مدیریت واحد و جهادی کار را انجام دهد و نباید تصمیمات مربوط به قشم در خارج از قشم گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سالروز  تایید نهایی قانون اساسی کشور گفت: افرادی با این قانون مشکل دارند، مخالف با اصل اسلام و انقلاب هستند؛ وگرنه قانون اساسی ما دارای قوانین مترقی مثل اصل ولایت مطلقه فقیه است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *