امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | دادستان رودان از مردم خواست در جمع آوری اسلحه های غیر مجاز همکاری کنند

دادستان رودان از مردم خواست در جمع آوری اسلحه های غیر مجاز همکاری کنند

منتشر شده در ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
اسلحه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از هرمز، محسن بهرامی نیکخو صبح امروز در گفتگویی اظهار کرد: شبکه‌های فاسد قاچاق اسلحه و مهمات، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان در گستره بین‌المللی با هدف سوداگری و کسب منافع اقتصادی و سیاسی، امنیت کیان کشورها در اقصی نقاط جهان را به مخاطره انداخته‌اند و ما باید با اتخاذ برنامه های هدفمند و روش‌های پیشگیرانه سوداگران با جمع آوری اسحله های غیر مجاز این کارها را ناممکن می سازیم.

وی افزود: تمامی دارندگان سلاح غیرمجاز در سطح شهرستان می‌بایست با تحویل داوطلبانه سلاح خود از کیفیات مخففه و معاف‌کننده مجازات استفاده نمایند.

بهرامی نیکخو ادامه داد: جمع آوری اسلحه های جنگی و شکاری غیرمجاز در پیشگیری از جرایم بسیار موثر است.

دادستان رودان ضمن تشکر از همکاری های پیشین مردم عنوان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان تا کنون برنامه های گوناگونی اجرا شده است.

وی بیان کرد: خرید و نگهداری سلاح غیرقانونی نیز مجازات مشخصی دارد و هرکسی به‌طور غیرمجاز سلاح گرم یا سردجنگی یا سلاح شکاری یا قطعات موثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل کند یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، با توجه به مقدار ادوات و نوع سلاح‌ها جریمه نقدی و حبس در انتظارش خواهد بود.

بهرامی نیکخو خاطر نشان کرد: شهروندان‌ گرامی می‌توانند در مهلت مقرر از یکم تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ نسبت به تحویل سلاح به نزدیکترین کلانتری منطقه خود اقدام نمایند، نظر به اینکه اطلاعات افراد دارای سلاح غیرمجاز در بانک اطلاعاتی نهادهای امنیتی موجود می‌باشد بدیهی است پس از این تاریخ با کشف سلاح، مجازات با کیفیات مشدده اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *