امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | خلیج فارس پایان هفته مواج است

خلیج فارس پایان هفته مواج است

منتشر شده در ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۲
خلیج

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،مهرداد حسن زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از فردا بیشتر مناطق دریایی در خلیج فارس مواج است.

حسن زاده افزود:با توجه به ناپایداری‌های دریایی منجر به وزش باد شدید (شمال غربی – جنوب غربی) تا سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت (۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج نزدیک به ۲۰۰ سانتی متر خواهد شد.

او گفت: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان از بعد از ظهر سه شنبه ۲ تا بعد از ظهر روز پنج شنبه ۴ آذر ماه  بعلت ناپایداری‌های دریایی، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا را در خلیج فارس، تنگه هرمز و نقاطی ازدریای عمان با تاکید بر جزایر خلیج فارس ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، کیش، لاوان، سیری، هنگام، لارک، جنوب و غرب جزیره قشم را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود:طی روز‌های یاد شده به دلیل وزش باد شدید در مناطق ساحلی اختلال در فعالیت‌های دریایی، اختلال در تردد شناور‌های سبک و شناور‌های مسافربری و آسیب به تور‌های صیادی را در پی خواهد داشت به همین منظور تقاضا می‌شود توصیه‌های ایمنی در زمینه تردد ایمن شناور‌های مسافربری به ویژه در مسیر تردد جزایر غربی توجه لازم بعمل آید.

حسن زاده از هم استانی‌های خواست در این مدت از فعالیت و تردد شناور‌های سبک، فعالیت تفریحی و شنا به ویژه در جزایر خلیج فارس و همچنین از تردد کشتی‌های تجاری به سمت بنادر بوشهر و خوزستان خودداری شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *