امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | خلیج فارس از شرایط مطلوب جوی برای رفت و آمدهای دریایی برخوردار است

خلیج فارس از شرایط مطلوب جوی برای رفت و آمدهای دریایی برخوردار است

منتشر شده در ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
رفت و آمدهای دریایی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مرتضی فاخری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده سمت باد از سوی غرب و با شرایط ملایم به حداکثر تا ۱۴ نات و ارتفاع موج نیز به کمتر از نیم متر خواهد رسید که گویای وضعیت مطلوب دریانوردی است.

وی ادامه داد: تنها پدیده قابل توجه روزهای آینده، مه‌گرفتگی و غبار صبحگاهی و به دنبال آن کاهش دید افقی به کمتر از هفت مایل دریایی است که دریانوردان باید نسبت به ایمن سازی تجهیزات ناوبری، اقدامات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم توضیح داد: جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

فاخری اضافه کرد: این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13552

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *