امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
صفحه نخست | اجتماعی | خاموشی احتمالی برق در قشم منظم شد

خاموشی احتمالی برق در قشم منظم شد

منتشر شده در ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
خاموشی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از توزیع برق استان هرمزگان، در این تقسیم بندی چهار گروه خاموشی در نظر گرفته شده و ساعات خاموشی‌های احتمالی نیز به چهار دسته تقسیم شد.

ساعات خاموشی احتمالی از هشت تا ۱۱ صبح، ۱۱ تا ۱۴، ۱۴ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۱۹ تقسیم بندی شده است.

این ساعات در هفت روز هفته به صورت چرخشی در سطح شهرستان اعمال می‌شود.

گروه اول شامل ناحیه سُوزا و طَبل و پست‌های برق سُوزا، رَمکان، جی‌جیان، لافت، زیرانگ، ریگُو، بُرکِه خَلَف را شامل می‌شود که در طول هفته در روزهای شنبه و سه‌شنبه در ساعت اول خاموشی، در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه در ساعت دوم خاموشی و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز در ساعت چهارم خاموشی قرار دارد.

گروه دوم شامل شهرک‌های سیستان، بوستان، گلستان، آفتاب، طُولا در قشم و روستاهای دِفاری، کابُلی، حَمیری، تَلَمبو، هُلُر و قسمتی از شهر درگهان را شامل می‌شود.

گروه سوم به صورت ثابت در ساعت ۱۴ تا ۱۶ خاموشی دارد که این گروه بیشتر شامل مجتمع‌های تجاری و شهرک‌های درگهان، مابقی شهرک‌ها و مناطق در شهر قشم، قسمتی از روستای هُلُر و روستاهای تُورگان، گیاهدان، تُوریان، خالِدین می‌شود.

گروه چهارم نیز به روستاهای غرب جزیره اختصاص دارد و پست برق کاوه، طَبل و باسَعیدو را شامل می‌شود.

مردم می توانند از طریق  این لینک در قسمت لیست خاموشی‌های احتمالی روزانه و انتخاب شهر خود، این اطلاعات را دریافت کنند.

توصیحه می‌شود مردم برای جلوگیری از آسیب به وسایل برقی، پس از قطعی برق، این وسایل را از مدار خارج و چند دقیقه پس از اتصال دوباره جریان برق، دستگاه‌های برقی خود را وصل کنند.

با کاهش مصرف برق در ساعات پیک، می‌توان از خاموشی احتمالی جلوگیری کرد.

افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در کشور، باعث افزایش مصرف برق و کمبود این انرژی در کشور شده است و وزارت نیرو در اقدامی سراسری در کشور برای تامین برق مورد نیاز، مجبور به ایجاد خاموشی شده است و این امر به دلیل اتصال به برق کشور جزیره قشم نیز اتفاق می‌افتد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5778

یک پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید.این اداره بازرسی بر قیمتها تو قشم واقعا هیچ کاری انجام نمیدن واقعا هرکسی هر قیمتی تو کارش میخواد قیمت گذاری میکنه و هیچ کسی به داد مردم نمیرسه (سوپرمارکتها..میوه فروشیها…اجیل….لوازم خونه ووووووو بنظرم اداره بازرسی تو قشم جمع بشه بدن به بچهای بهداشت اداره بهداشت واقعا خوب کار میکنه و از هیچ کسی وووووو نمیگیره خسته نباشید به بچهای بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *