امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
صفحه نخست | اجتماعی | حمایت بنیاد مستضعفان از مددجویان کمیته امداد در زلزله هرمزگان

حمایت بنیاد مستضعفان از مددجویان کمیته امداد در زلزله هرمزگان

منتشر شده در ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
بنیاد

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، روز جمعه از بنیاد مستضعفان، به دنبال وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان و درخواست رئیس کمیته امداد از بنیاد مستضعفان برای جبران خسارت وارده به خانواده‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد، «سید پرویز فتاح» دستور پرداخت ۱۰ میلیارد تومان را برای تامین دو هزار و ۴۰۰ بسته بهداشتی و معیشتی و هشت قلم  لوازم ضروری منازل آسیب دیده خانواده‌های محروم تحت پوشش این کمیته را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به مکاتبات انجام شده و نیاز خانواده‌های محروم آسیب دیده در این زلزله، بنیاد مستضعفان هزینه تامین اقلامی همچون کولر، یخچال، تلویزیون، بخاری، منبع آب هزار لیتری، آبگرمکن، اجاق گاز و پتو را در اختیار کمیته امداد  قرار داد تا این اقلام توسط کمیته امداد میان خانواده‌های محروم در شهرستان‌های زلزله زده استان هرمزگان توزیع شود.

پیش از این نیز رئیس بنیاد مستضعفان در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، از تامین سیمان رایگان برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان توسط این بنیاد خبر داده بود.

زلزله ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه بار دیگر منطقه فین را لرزاند.

در این زلزله بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند و ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7953

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *