امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
صفحه نخست | اجتماعی | جهش ۱۴۱درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان

جهش ۱۴۱درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان

منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
نفتی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریا نوردی شهید با هنر روز یکشنبه در گفت وگویی اظهارداشت: طی این مدت ۶۶۳هزار و ۴۳ تن کالای غیر نفتی، تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن۴۳ درصد رشد داشت. 

وی عمده کالاهای صادرشده را شامل گوگرد، مصالح ساختمانی، موادغذایی، میوه و تره بار و ماشین آلات ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که این میزان با تکمیل زیرساخت های بنادر شرق هرمزگان افزایش خواهد داشت. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی را نیز ۲۲۰ هزار و ۹۹۷ تن اعلام کرد و بیان کرد: در مدت پنج ماهه امسال صادرات کالای نفتی رشد ۱۴۱ درصدی را نشان می دهد.

محمدحسینی همچنین، از افزایش ۵۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی همزمان با پهلوگیری ۳ هزار و۶۹۸ فروند از انواع شناورهای فلزی و سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

این مسوول افزایش رفت و آمد شناورهای ورودی به این بنادر را ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: ایمنی یک اصل جدایی ناپذیر در تمامی عملیات لجستیکی می باشد که طی سال های گذشته با تمهیدات موثری که در این خصوص رخ داده شاهد افزایش رفت و آمد و پهلوگیری انواع شناورها هستیم.

بندر شهید باهنر بندرعباس دارای پنج بندر زیر مجموعه در شرق استان است.
این بنادر با توجه به نقش موثر خود در اقتصاد دریامحور که هم جنبه تجاری و هم گردشگری دارد، نقش به سزایی را در توسعه اقتصادی به ویژه گردشگری دریایی ایفا می کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6905

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *