امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جهاد دانشگاهی آماده خدمت دهی به جامعه هدف بهزیستی هرمزگان است

جهاد دانشگاهی آماده خدمت دهی به جامعه هدف بهزیستی هرمزگان است

منتشر شده در ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
جهاد دانشگاهی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، محمد دل پسند روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی هرمزگان افزود: اشتراک ظرفیت جهاددانشگاهی و بهزیستی این استان در نهایت به نفع بهره‌مندان مجموعه بهزیستی از جمله مددجویان و گروه‌های هدف بهزیستی است که امیدواریم این تعامل‌ها منجر به نتیجه مطلوب در هرمزگان شود.

وی  با اشاره به تفاهم نامه‌ای که از سوی جهاد دانشگاهی کشور و سازمان بهزیستی منعقد شده است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به کاهش مشکل‌های بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان کمک کند.

وی با اشاره به همکاری های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی استان و بهزیستی هرمزگان، اضافه کرد: همکاری بسیار خوبی طی یک دهه گذشته میان جهاد دانشگاهی و بهزیستی این استان وجود دارد که امیدواریم تداوم داشته باشد تا خدمت ‌رسانی این دو دستگاه بیشتر شود.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگانابراز داشت: این مجموعه می تواند در تدوین نقش راه و سند توانمند سازی افراد زیر پوشش بهزیستی استان با این اداره همکاری داشته باشد و این واحد در حوزه پژوهش تجربه‌ای در تدوین اسناد بالا دستی دارد که سند ارتقاء جایگاه زنان استان هرمزگان از جمله این اسناد است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در هرمزگان، گفت: جهاددانشگاهی استان هرمزگان تجربه گران قیمتی در خصوص مشاغل خانگی دارد و توانسته اند ۲ هزار نفر را توانمند و متصل بازار کار کنند که می توان این تجارب را نیز در اختیار بهزیستی قرار داد.

دل پسند خاطر نشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با تفاهمنامه‌ای میان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری منعقد شد و اکنون جهاد دانشگاهی استان با همه ظرفیت‌های خود ضمن شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان، با آموزش صاحبان مشاغل خانگی گامی مهم در اجرای این طرح برداشته است.

وی  تاکید کرد: می‌توان در این خصوص در مباحث آموزش، اتصال به بازار، برندسازی و شبکه‌سازی به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی داد.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان به حوزه آموزش های کوتاه مدت و آموزش عالی جهاددانشگاهی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این واحد می تواند در ۲ حوزه آموزش های عالی و کوتاه مدت مورد نیاز کارکنان و مددجویان بهزیستی نقش آفرینی کنید.

وی اضافه کرد: این واحد علمی در استان آمادگی لازم جهت ارائه بسته های تشویقی به استعدادهای درخشان مددجویان بهزیستی و افراد زیر پوشش این اداره کل در حوزه آموزش های عالی و کوتاه مدت است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *