امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۱
صفحه نخست | اجتماعی | جلب رضایت اولیای دم برای ۳۵ زندانی محکوم به قصاص با تلاش گروه جهادی دادسرای بندرعباس

جلب رضایت اولیای دم برای ۳۵ زندانی محکوم به قصاص با تلاش گروه جهادی دادسرای بندرعباس

منتشر شده در ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
جلب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از میزان، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در گفتگویی اعلام کرد: طی چهارماه فعالیت گروه جهادی صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اعضای این گروه موفق به جلب رضایت اولیای دم برای ۳۵ زندانی محکوم به قصاص شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان تصریح کرد: با پیگیری اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای بندرعباس، اولیای دم در خصوص ۸ نفر از محکومین به قصاص، رضایت قطعی خود را اعلام نموده اند و در خصوص ۲۷ نفر دیگر نیز رضایت مشروط داده اند که در صورت پرداخت دیه مورد توافق در زمان مقرر، قطعی خواهد شد.

وی همچنین گذشت اولیای دم در این پرونده‌های قصاص را درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس برای ایجاد مصالحه در این پرونده‌ها قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *