امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جزیره ی کیش یکی از پرطرفدار ترین مناطق گردشگری ایران

جزیره ی کیش یکی از پرطرفدار ترین مناطق گردشگری ایران

منتشر شده در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۵
کیش

به گزارش پایگاه خبری قشم،در دنیا ۴ منطقه وجود دارد که درصد اکسیژن خالص آن ها زیاد است و کیش یکی از این مناطق محسوب می شود.کیش یکی از زیباترین جزیره های اطراف ساحل جنوبی خلیج فارس است و بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان به حساب می آید.

سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار گردشگر از این جزیره زیبا بازدید میکنند. جزیره کیش جزیره ای بیضی شکل است.  آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و  زمستان های مطبوعی دارد؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر در فصل پاییز و زمستان است؛ البته تا اوایل اردیبهشت هم میتوان از هوای مطبوع آن لذت برد. این جزیره تابستان های گرم و زمستان هایی با سرمای ملایم و کوتاه دارد. جالب است بدانید که جزیره کیش سومین مقصد برای تعطیلات در جزایر آسیای جنوب غربی، بعد از دبی و شرم الشیخ است.

علاوه بر طبیعت زیبا و هوای پاک این جزیره ، جاذبه های گردشگری متنوع آن باعث شده مورد توجه گردشگران زیادی باشد که در ادامه  شماری از این جاذبه های گردشگری را معرفی خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی:

کشتی یونانی در سواحل غربی جزیره مرجان کیش به گل نشسته است. که در تاریخ ۴ مرداد سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغ و به گل نسشت. این کشتی ذخایر نفتی را در خود جای داده بود و ارزش بالایی داشت تمام خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و تمام بار کشتی تخلیه شد. سعی بسیاری کردن برای بیرون کشیدن کشتی از آب ولی بعد از گذشت هشتاد روز تلاش بی پایان نتیجه ای حاصل نشد؛ در نتیحه کشتی همان جا باقی ماند؛ وبه دلیل هزینه های بالا از حفظ کشتی خود داری کردند و تا به امروز هیچ کس نتوانسته دلیل به گل نشستن آن را کشف کند. این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. بدنه ی این کشتی به دلیل برخورد امواج پوسیده شده است و هر لحظه امکان دارد بیفتد.به دلیل قدمت زیاد این کشتی به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است ، موقعیت قرارگیری کشتی طوری است که آفتاب پشت این کشتی غروب میکند و تماشای آن بسیار زیباست. پیشنهاد می شود حتما غروب خورشید، خود را در کنار این کشتی برسانید تا از غروب آن لذت ببرید.

پارک پرندگان و پارک دلفین ها:

این مجموعه از معروف ترین جاهای دیدنی کیش است. با وارد شدن به این مجموعه ابتدا با باغ پرندگان روبه رو می شویم؛ این باغ حدود ۵۷ گونه از پرندگان مختلف را مشاهده می کنید مانند طاووس، طوطی، پلیکان، توکان، قو و…که بی شک از منحصر به فردترین جاهای دیدنی است. در قسمت دیگر این مجموعه انواع پستان داران از جمله شیر دریایی، پنگوئن و … نگهداری می شود و در قسمتی دیگر دلفین ها از برنامه های دیگر این مجموعه است.

شهر زیر زمینی کاریز:

کاریز واژه فارسی به معنی قنات است. کاریز یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی کیش است که حدوده ۲۵۰۰ سال قدمت دارد که آب شیرین مردم جزیره را تامین می کرد و اکنون به یک شهر زیر زمینی شگفت انگیز بدل شده است که حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. در این مجموعه گردشگری امکاناتی مانند بازارچه صنایع دستی، موزه، عکاسخانه، چای خانه و رستوران قرار دارد. قنات در عمق ۱۶ متری زیر زمین است و سقف آن پوشیده از صدف و مرجان هایی می باشد که قدمتی دیرینه دارد.

درخت سبز:

یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری کیش کهنسال ترین درخت لور به اسم درخت سبز می باشد، این منطقه به دلیل سرسبزی همانند شمال کشور است. این درخت تقریبا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد؛ عده ای عقیده دارند که این درخت شگون دارد و بر شاخه های این درخت گره های با نخ یا پارچه زده اند که به قصد برآورده شدن نیازهایشان این درخت را مقدس می دانند.

خانه مردم شناسی بومیان کیش:

خانه مردم شناسی بومیان کیش با ۲۰۰ سال قدمت دارد و در قدیمی ترین محله جزیره کیش قرار دارد. این خانه در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع دارای ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی و حیاط خانوادگی بوده و از سبکی کاملا بومی برخوردار است.این خانه قدیمی به یکی از شخصیت های معروف کیش به نام حاج عبدالله بن شاهین که تاجر مروارید و صاحب یکی از لنج های بادبانی آن زمان بود. که به حرفه تجاری و گلافی (لنج سازی) مهارت داشته، این خانه از سه نسل قبل به ارث رسیده و از سال ۹۳ به خانه مردم شناسی تبدیل شده است. در این خانه قدیمی می توان سبک کار و زندگی فرهنگ، آداب و رسوم ، ابزار، وسایل قدیمی که برای ماهیگیری و پخت و پز، نگهداری و تهیه خرما و… بومیان کیش آشنا شوید.

غواصی:

ماجرا جویی در زیر آب، شنا کردن با ماهی ها و تماشای زیبایی های تجربه بسیار بی نظیری است. از فعالیت های های که در زمینه غواصی می توان به آن اشاره کرد، اسنورکلینگ، نایت دایو، عکاسی ماکرو.

جت اسکی:

اگه دوست دارید با سرعت بالا بر روی آب ها حرکت کنید پیشنهاد می شود حتما جت اسکی را در لیست تفریحات خود قرار دهید؛ لازم به ذکر است که ظرفیت این بازی دو نفر است.

کیبل اسکی:

اگر هیجان زیاد بخواهید انقدر که آدرنالین خونتان بالا برود اسکی روی آب می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. ورزشکار در حالی که اسکی مخصوص به پا دارد و کابلی در دست می گیرد با قایق موتوری کشیده می شود که سرعتی حدود سی کیلومتر بر روی آب دارد. کبیل اسکی کیش لقب بزرگترین کیبل اسکی جهان را یدک می کشد که دارای طول ۸۶۰ و عرض۱۶۰ متر و پنج برج است. اگر این بازی را بلد نیستید نگران نباشید در این مجموعه اول به شما آموزش داده می شود؛ و لازم به ذکر است کیبل اسکی از ورزش های است که محدودیت سنی ندارد.

پارک آبی  کیش:

این پارک آبی، اولین پارک آبی ایران و همچنین اولین پارک آبی روباز ایران است که بر اساس داستان راز قلعه این پارک طراحی شده است. این مجموعه جدید ترین و خارق العاده ترین مرکز تفریحی کیش با فضای زیبا، هیجان انگیز و سرگرم کننده لحظات خوشی را برای شما فراهم می کند.

چتر پاراسل:

یکی از لذت بخش ترین تفریحات به ویژه جوانان چتر بازی بر فراز دریا است. در چتر پاراسل شما سوار بر چتر می شوید که به قایق متصل است. این قایق شما را به سرعت می کشد تا ارتفاع بگیرید؛ و دیدن نمای زیبای دریای خلیج فارس تجربه شیرینی را برایتان خواهد داشت.

کشتی نوید دریا و کشتی اوستا:

کشتی نوید از محبوب ترین کشتی های تفریحی دریاست. نوید دریا طراحی خاصی دارد که در ۳ طبقه ساخته شده است. این کشتی امکاناتی چون سالن VIP، سالن First class، کافی شاپ دریایی، سالن موزیک و عرشه ای زیبا از بخش های این کشتی می باشد. گشت این کشتی ۲  ساعته بر روی آب همراه با موزیک زنده و برنامه های سرگرم کننده ، جنگ شادی و پذیرایی و شام از مجموعه برنامه های این کشتی است.

کشتی اوستا سه طبقه و با گنجایش ۴۵۰ نفر دارد.

فلای بورد:

فلای بورد وسیله ای است که می توان بالای سطح آب تا ارتفاع ۱۲ متر پرواز کرد و با شیرجه به داخل آب و بیرون آمدن، نمایشی جذاب را خلق کرد. فلای بورد به جت اسکی که نیروی محرکه لازم را به شیلنگ ۱۸ متری به زیر تخته فلای بورد قرار گرفته است و می توان آن را هدایت کرد.

شناور آکواریوم:

اگر درباره دنیای زیر آب کنجکاو هستید برای تماشای بهتر آن می توانید سوار شناور آکواریوم شوید. با این شناور تا عمق سه متری می روید و با استفاده از پنجره های سالن زبر آب می توانید به تماشای آبزیان و دنیای زیر آب و مرجان ها و گیاهان متنوع دریای  را مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

پرواز:

اگر دوست داشته باشید که پرواز بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس را تجربه کنید کافی است پرواز با هواپیما های بدون موتور( گلایدر)، جایروکویتر، و کایت موتور دار شوید. باندگلایدر، فرودگاه بین الملی جزیره کیش برای پروازهای تفریحی در جزیره آماده خدمات است؛ و علاقه مندان به پرواز میتوانند تجربه خوبی را در این مکان داشته باشند.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4964

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *